IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Мъск посочи съперник № 1 на Tesla и той не е производител на автомобили

Милиардерът иска компанията му да настигне един от петролните гиганти

Голяма част от новините за Tesla са свързани с нейните основни конкуренти на пазара, като става дума не само за производители на електромобили. Главният изпълнителен директор на компанията Илон Мъск смята, че Tesla вече може да се конкурира и с бензиновите коли на пазара, но всъщност амбициите му са далеч по-големи.


Tesla


Милиардерът доказва това и с една от последните си публикации в Twitter, където посочи компанията, която Tesla трябва да задмине като пазарна капитализация. Това не е производител на автомобили, а петролният гигант Saudi Aramco. Според информациите, в момента пазарната капитализация на Saudi Aramco в момента е около 2,431 трилиона долара, докато тази на Tesla е около 800 милиарда долара, като по този показател производителят на електромобили е на първо място при автомобилните компании.

Експерти отбелязват, че е напълно нормално Мъск да не се притеснява от конкурентите в автомобилната индустрия. Повечето нови производители на електромобили не успяват да се наложат и сериозни изостават от Tesla. Затова и компанията на Мъск вече си съперничи с традиционните автомобилни компании, които постепенно преминават към пълна електрификация.

Мъск обаче изобщо не е притеснен от конкурентите си, дори напротив - той открито ги подкрепя и дори съветва при преминаване към електрически превозни средства. Това също е напълно логично - колкото повече електрически автомобили се предлагат на пазара, толкова повече е застрашена пазарната капитализация на Aramco.

Не бива да се забравя, че Tesla има и други начини да се конкурира с най-успешните петролни и газови компании в света. Компанията на Мъск произвежда слънчеви панели, слънчеви покриви, батерии за съхранение на енергия за жилища (Tesla Powerwall) и търговски системи за съхранение на енергия (Tesla Powerpack).

В същото време самият Мъск няма никакво намерение да отпуска юздите за управление в Tesla. Той изрично е помолил служителите на компанията да се завърнат на работа в офисите си, като в противен случай „могат да се правят, че работят на друго място“, тоест трябва да си търсят друга работа. В момента голяма част от служителите не само на Tesla, но и на други големи компании в САЩ, работят от домовете си, като посещават офиса 2-3 пъти седмично и това явно не се харесва на най-богатия човек на планетата.

„Дистанционната работа вече не е приемлива. Всеки, който желае да работи от дома си, трябва да идва в офиса за минумим 40 часа седмично или да напусне Tesla”, гласи съобщение от Мъск, изпратено до персонала на компанията.

Нито Tesla, нито самият Мъск са коментирали това изявление официално. В Twitter обаче милиардерът отговори на тези, които считат, че идването на работа е остаряло понятие, като написа: „Те трябва да се преструват, че работят, но някъде другаде”.

0 от 500
  • #13
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Чичо ( преди 1 година )
    Дерзай, Скайоукър! Гуд лък! Гледаш намерил си начин да задържиш подвижната батерия на пътя по-дълго отколкото на зарядното
  • #12
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До 12 ( преди 1 година )
    Пълни глупости.Ето какво пише в Уикипедия:Така например числото един милион има шест нули, а един милиард или както още се нарича един билион девет нули, един трилион 12 нули. Първата сричка от трилион идва от латинското наименование на три.
  • #11
    1 rate up comment 2 rate down comment
    На теслата дръжката ( преди 1 година )
    Тролей с батерия и повече лампи
  • #10
    1 rate up comment 3 rate down comment
    AT ( преди 1 година )
    Учудва ме защо винаги нашите журналисти и редактори бъркат поголовно англо- саксонската с европейската система. Хиляда милиарда са при нас билион, а не трилион или трилиард.
  • #9
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Реалист? ( преди 1 година )
    Реалист друг път! Като си карал толкова много електромобили, ще кажеш ли кой друг електромобил изминава повече километри с едно зареждане в сравнение с тесла модел 3 или дори най-тежкия, най-голям и най лаком Тесла модел Х с който имаш най-много наблюдения?Така се правят сравнения, а не да обясняваш с колко пада пробега на магистрала. Обаче нещо не казваш за разходът и пробегът в града? Защо не го сравниш с бензинов аналогичен като тегло и мощност SUV сметнато в лева за километър?
  • #8
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Реалист ( преди 1 година )
    До долния. Само да ти кажа, че съм карал повече Тесли от, със сигурност. Имам наблюдение главно от Х P100D, защото съм карал най-много такава. Гола вода, не знам за какъв разход ми дрънкаш, но в реални условия не съм виждал Тесла да постигне нещо повече от 70% от зададения пробег. С климатик, а пък за студ да не говорим, съчетан особено с магистрала, директно отиваш на 50% пробег. Явно ти си виждал Тесла само на клипове, или ти харесва, защото твоята кола е на 20г., тогава може да ти хареса.
  • #7
    9 rate up comment 3 rate down comment
    Фф ( преди 1 година )
    Тоя нр.2 Реалист е виждал тесла само в АвтоБилд.10 г не е мръднала...... Боже , боже ....я кажи приятелю - магнити лепиш ли на мястото с ваксината?Всеки може да вярва в каквото си иска - истината е че разхода на Тесла при тази мощност на колата е НЕДОСТИЖИМА.
  • #6
    8 rate up comment 6 rate down comment
    Фф ( преди 1 година )
    Ти нормален ли си бре чичо.....не е мръднала.Карам във фирмата трета модел 3...разликата във всяка една е ОГРОМНА.....Не разбирам защо коментират хора които не са се качвали дори в Тесла...седалките са различниТаблета е различен на реакцияРазхода е различенОкачването е различно.Модел У е КОРЕННО различен.От август чакаме модела от Германия....той няма общо с никой друг Модел У и е 3 пъти повече кола от 3-та
  • #5
    12 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Треслата не е мръднала много както и конглокентите и, вече колко години стана не е излезнало нещо по-добро и ефективно от Модел 3 при магистрална скорост което разбира се е направено със жертване комфорт и качество. Единственото което виждам от Тесла е същото като при Айфоня, всички се накачулиха на клоня и надуха цените на макс.
  • #4
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Дрън-дрън ( преди 1 година )
    Скоро не съм се интересувал, но преди няколко тримесечия и бяха останали 1,7 милиарда дългове, които дори все още да не са изплатили, практически нямат дългове, защото имат повече от десет пъти повече свободен кеш и могат да ги платят на мига. Само за последното тримесечие печалбата им беше над 3 милиарда. Само два пъти по-малка от тази на Volkswagen, въпреки че от Тесла продават 10 пъти по-малко автомобили И въпреки разходите по двата завода, от които нямаха приходи.