IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Мъск посочи съперник № 1 на Tesla и той не е производител на автомобили

Милиардерът иска компанията му да настигне един от петролните гиганти

Голяма част от новините за Tesla са свързани с нейните основни конкуренти на пазара, като става дума не само за производители на електромобили. Главният изпълнителен директор на компанията Илон Мъск смята, че Tesla вече може да се конкурира и с бензиновите коли на пазара, но всъщност амбициите му са далеч по-големи.


Tesla


Милиардерът доказва това и с една от последните си публикации в Twitter, където посочи компанията, която Tesla трябва да задмине като пазарна капитализация. Това не е производител на автомобили, а петролният гигант Saudi Aramco. Според информациите, в момента пазарната капитализация на Saudi Aramco в момента е около 2,431 трилиона долара, докато тази на Tesla е около 800 милиарда долара, като по този показател производителят на електромобили е на първо място при автомобилните компании.

Експерти отбелязват, че е напълно нормално Мъск да не се притеснява от конкурентите в автомобилната индустрия. Повечето нови производители на електромобили не успяват да се наложат и сериозни изостават от Tesla. Затова и компанията на Мъск вече си съперничи с традиционните автомобилни компании, които постепенно преминават към пълна електрификация.

Мъск обаче изобщо не е притеснен от конкурентите си, дори напротив - той открито ги подкрепя и дори съветва при преминаване към електрически превозни средства. Това също е напълно логично - колкото повече електрически автомобили се предлагат на пазара, толкова повече е застрашена пазарната капитализация на Aramco.

Не бива да се забравя, че Tesla има и други начини да се конкурира с най-успешните петролни и газови компании в света. Компанията на Мъск произвежда слънчеви панели, слънчеви покриви, батерии за съхранение на енергия за жилища (Tesla Powerwall) и търговски системи за съхранение на енергия (Tesla Powerpack).

В същото време самият Мъск няма никакво намерение да отпуска юздите за управление в Tesla. Той изрично е помолил служителите на компанията да се завърнат на работа в офисите си, като в противен случай „могат да се правят, че работят на друго място“, тоест трябва да си търсят друга работа. В момента голяма част от служителите не само на Tesla, но и на други големи компании в САЩ, работят от домовете си, като посещават офиса 2-3 пъти седмично и това явно не се харесва на най-богатия човек на планетата.

„Дистанционната работа вече не е приемлива. Всеки, който желае да работи от дома си, трябва да идва в офиса за минумим 40 часа седмично или да напусне Tesla”, гласи съобщение от Мъск, изпратено до персонала на компанията.

Нито Tesla, нито самият Мъск са коментирали това изявление официално. В Twitter обаче милиардерът отговори на тези, които считат, че идването на работа е остаряло понятие, като написа: „Те трябва да се преструват, че работят, но някъде другаде”.

0 от 500
  • #3
    5 rate up comment 5 rate down comment
    До долния ( преди 2 години )
    За дълговете на Тесла нещо си се объркал. Я вземи се поинтересувай малко.
  • #2
    8 rate up comment 11 rate down comment
    До първия ( преди 2 години )
    И ти си доста далече от реалността. Всъщност банките отпускат заеми точно като им заложиш акции от компанията. Илон Мъск миналия месец изтегли 20 милиарда за да купи Туитър точно като си заложи част от акциите на Тесла.Освен това, Тесла няма дългове, а има 20 милиарда кеш свободни средства които си стоят и пазарна капитализация от 800 милиарда. А Volkswagen има 100 и няколко милиарда пазарна капитализация и над 200 милиарда дългове. Е колко да е по-добре финансово от Тесла?
  • #1
    7 rate up comment 8 rate down comment
    До долния ( преди 2 години )
    Изхабил си името напразно. Не си никакъв реалист, защото точно от продажбите на Тесла се страхуват нейните конглокенти. Вече задмина по продажби по-голямата част от автомобилните производители и сега има само десетина марки, които остана да изпревари по продажби със своите само два модела. Представи си като пусне и останалите, когато успее да осигури батерии и за тях. Тази година се очаква да продадат над 1,6 милиона автомобила и да задминат audi по продажби, а догодина Mercedes и BMW.