IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Илон Мъск: След нас най-добри са Volkswagen

Шефът на Tesla смята, че германците са на прав път, сравни ги със стартъп

Илон Мъск смята, че Volkswagen е компанията, която е направила най-голям прогрес по отношение на електрическите автомобили, освен самата Tesla, в интервю за Financial Times. Шефът на американската компания всъщност бе попитан кой стартъп го е впечатлил най-много, но избегна директен отговор и даде изненадващ отговор.


Илън Мъск и Херберт Дийс


Вместо да посочи някоя от актуалните стартиращи компании като  Rivian, Lucid, Nio и подобни, Мъск посочи традиционния автопроизводител Volkswagen. "Мисля, че компанията направи най-голям прогрес, освен Tesla, разбира се. Всъщност VW не е точно стартъп, но би могъл да бъде разглеждан като такъв по отношение на електромобилите. Така че, да - VW се раздава най-много на фронта на електрическите автомобили".

Разбира се, всеки традиционен автомобилен производител, който е започнал да прави и електромобили може да се разглежда като стартираща компания в това отношение, но фактът, че Мъск номинира Volkswagen, а не някоя друга компания, е показателен. Това можа да има или няма общо с приятелските отношения, които южноафриканският предпричемач има с шефа на VW Group Херберт Дийс.

Двамата главни изпълнителни директори си признаха постиженията един на друг при електрическите превозни средства, размениха тестови шофирания на Tesla и електромобили на VW, като Дийс дори покани Мъск да се обърне към 200 мениджъри на Volkswagen чрез видео разговор през октомври 2021 г. Коментарът на Мъск за това, че VW е втори в сферата на електромобилите след Tesla, може да се разглежда като връщане на един от многото комплименти, които Дийс направи на Мъск и Tesla през последните месеци.

Извън Volkswagen, шефът на Tesla вижда сериозна конкуренция от страна на все по-добре развиващите се китайски производители. "Мисля, че има някои много силни компании от Китай. В страната има много суперталантливи и здраво работещи хора, които имат силно доверие във възможностите за производство. Там работят много здраво и за разлика от Америка, където хората се опитват да не ходят на работа, са сериозно посветени на труда".

Все пак, Илън Мъск не посочи нито един китайски производител на електромобили директно, но фактът, че Tesla отвори завод в Шанхай, му позволи много добре да види уникалната перспектива на местната работна етика и това колко бързо се движат нещата на пазара на електрическите превозни средства в Китай.

0 от 500
  • #13
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Dedal ( преди 2 години )
    Иланчо май не е карал и подържал голф.Начин и да го буташ пак ще даде разход
  • #12
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Стига с това море. Спрете да използвате думи като море и панелка, защото си слагате подписа под определението ***. Не е толкова зле положението за еднократно дълго пътуване из България. Проблема е като свърши почивката и започнем работа. Ежедневието с BEV, ако нямаш гараж все още е приключение.
  • #11
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    До 11,9 дена път с камили от София до морето,с каквато и друга кола да си зареждаш в Сф и пристигаш без да спираш до моретоза 3 часа и малко отгоре,а ти си прави кафе паузи на всяка зарядна и до Сф ще си като бухал от толкова кафе и с високо кръвно.
  • #10
    5 rate up comment 2 rate down comment
    До #11 ( преди 2 години )
    Това име от къде дойде, да не пати на някоя зарядно зимата или софтуера да забива често. 90 000 лева за тази пластмасова сапунерка, не си добре да се радваш на такова нещо. По завоите вървяла и не пушела. Ти друго EV карал ли си за сравнение ?
  • #9
    11 rate up comment 6 rate down comment
    пАтил ( преди 2 години )
    С ID.3 204 коня на задно с малката батерия 58 кВтч по завоите из Черноморието беше невероятен кеф! В глокортите дизелаците осмърдяват туристите, докато на теб ти се радват. До София стига с една кафе пауза на Fines Trakia 243. При 130 колата дава 18.5 разход. 98 kW рекуперация т.е. пълни батерията със 130 коня ток на всяко спиране. Кара се само с 2 пръста на ръката и палеца на крака.Електрическите фаувета са перфектни!
  • #8
    9 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Че то това го знае всеки перничанин!
  • #7
    11 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Разликите между тях и другите е в инвестициите в капацитета то е ясно че други може и да правят не по-лоши за цената си но не могат да ги произвеждат и растат колкото Тесла и ВАГ
  • #6
    11 rate up comment 12 rate down comment
    VAYK ( преди 2 години )
    Хюндай/Кия са по -добри от ФВ в електрическите ППС!
  • #5
    14 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Интериора и таблото на VW EV е излята от калъп пластмаса. Изглежда евтино, копчетата са един панел, за да се пестят разходи. Червения молив е играл доста, когато са проектирани тези коли. И не на последно място, термопомпата е екстра, за която се доплаща 2000 лева. VW винаги са били най-добри в ловенето на маймуни с трици. Не мога да отрека, че успяват и продължават да го правят. Изказването на мъск е търговско и премерено.
  • #4
    7 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Хахаха, тоя се е напушил и си прави гаргара с Фолк с Ваген.