IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ето кои са най-продаваните стари коли в България през 2022

Девет от първите 10 в класирането са на германски марки. Пазарът като цяло се е свил от миналата година

България все така си остава страната на старите Golf-ове, ако се съди по традиционната справка на Automedia.bg за регистрациите на употребявани автомобили в МВР. Но разликата между Volkswagen и Mercedes все повече намалява. От десетте най-продавани коли втора ръка у нас първите девет са германски, и цели 6 от тях са от премиум-марки (тъкмо обратното е при новите коли, където в Топ 10 няма нито една от Германия).
     
      
графика, пазар, България, употребявани
   
      
Като цяло пазарът на употребявани автомобили в България се е свил през 2022, най-вече заради порасналото търсене за тях на Запад и значително по-високите им цени. За първите 11 месеца на годината в МВР са регистрирани 183,135 употребявани коли, с над 18,000 по-малко от същия период на миналата година. В същото време пазарът на нови автомобили е пораснал с близо 7,000 бройки. Така съотношението стари-нови е около 5.9 към 1 - най-доброто от повече от десетилетие (преди година беше 8.2 към 1).

Няма обаче съществена промяна във възрастовите категории на пазара. Новите автомобили, на възраст под 6 месеца според дефиницията на МВР, са около 15%. Приблизително 6% от новите регистрации са на коли на възраст до пет години, 13% са между 5- и 10-годишни, и цели 66% се падат на машини на възраст повече от 10 години.
     
     
графика, пазар, България, употребявани, по марка
      
     
Почти половината от пазара втора ръка се пада на германски марки, малко над една пета е за японците, и около една десета - за французите. Все пак доминацията на Германия полека-лека отслабва: докато в миналото всички японски марки, взети заедно, не можеха да стигнат продажбите на Volkswagen, сега съотношението се е подобрило и те са почти равни на VW плюс Opel.

Няма съществена промяна в съотношенията между типовете задвижване. Все още най-популярният двигател по българските пътища си остава дизеловият - близо 55% от всички коли. С бензинов мотор са около една трета, а една десета са с газови уредби за пропан-бутан. Електромобилите са скромните 0.2% от целия автопарк, но за последните две години броят им на практика се е утроил.
     
    
графика, пазар, България, употребявани, по тип задвижване
     
      
Преди да ви представим 50-те най-продавани коли втора ръка в България през 2022, само две уточнения. Първо, статистиката ни се отнася само до автомобили с категории M1 и N1. И второ, моделите с различни имена се разглеждат поотделно - иначе Peugeot 206, 207 и 208 с обединени усилия биха заели 10-ото място в класирането. Изключение сме направили само за Mercedes ML и GLE, защото при тях смяната на името на практика стана по средата на третото поколение.
   
     
Най-продаваните коли втора ръка в България през 2022 (ГАЛЕРИЯ):

  
   

0 от 500
  • #27
    18 rate up comment 28 rate down comment
    Абе ( преди 1 година )
    Кучетата си лаят, а VW и немските премиуми пак са най-предпочитани в Европа и България!А разните жълти легeни ги купуват основно социално слабите в kравария и в третия свят.
  • #26
    19 rate up comment 4 rate down comment
    Вака ( преди 1 година )
    Абе не се харчат много тези Бентлита и Мазератита ;)
  • #25
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Лудория ( преди 1 година )
    Нещо като Тесла - ако искаш такава, купуваш и пращаш в чужбина за поддръжка.
  • #24
    10 rate up comment 3 rate down comment
    Лудория ( преди 1 година )
    До 19-ти. Ела и направи оторизиран сервиз на Тойота и Субару в малък град? Ама едно е да пишеш, ако живееш в София, друго е когато фирмения сервиз е на 100 км. и ако ти се счупи колата, трябва да плащаш за репатрак. Ще ми е по-лесно да изброя кои са фирмените сервизи - Рено/Дачия, Пежо/Ситроен и Форд. Толкоз! И само това ли да се кара... ааа, ама имало и сервизи, в които също работят сръчни монтьори, ама те пък не искали да ремонтират всяка кола, защото държали на качество. И си ограничен...
  • #23
    21 rate up comment 5 rate down comment
    Албанец ( преди 1 година )
    Както и да го въртим и сучем, и от колкото и кладенеца вода да донесем, не виждам как може да е нормално Мерцедес, БМВ и Ауди да продават повече от Форд, Опел и другите подобни. Обясненията са ясни на всички, но това не променя факта, че такава ситуация и нормална напримерза Албания, където, както знаем, всички карат Мерцедеси.
  • #22
    26 rate up comment 15 rate down comment
    До 21 ( преди 1 година )
    Всеки нормален човек си взима такава кола, каквато на него му харесва, и не му пука какво правят останалите. Но фенчетата на старите койоти явно толкова им е окаян животът с тия бракми, че изпитват постоянно озлобление срещу всички, каращи нещо друго :D
  • #21
    20 rate up comment 20 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    В най-бедната държава на Европа се вкарва най-евтиното и скапано нещо наречено МПС, а именно немските бАклуци, които са най-големите такива - доказано. Масовият българин си взема кола, за да се изфука(немското е за фукня), ппсле да е евтина(немския бАклук е най-евтин) и чак накрая да му върши работа. Да немските бАклюци вършат работа, когато не са в сервиза. Рядко им се случва, но все пак се случва...
  • #20
    18 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    В държавата на ***, стар Голф е най-продаваната кола, а 10+ годишен екс премиум - символ на успех. Да смееш ли да плачеш ли ... И ПП тата като са подписали намаляване на емисиите с 40 % в следващите 2-3 години, какво ли ще се случи с тези "премиуми" ...
  • #19
    13 rate up comment 5 rate down comment
    Смех ( преди 1 година )
    България е 100 години след развитите държави.Какво означава нямало монтьори.Във всяка нормална държава Има оторизиран сервиз който прави определена марка и подържа гаранцията на новозакупените автомобили.А тука някой разправя че имало майстор на 20км в някакво село
  • #18
    3 rate up comment 13 rate down comment
    До #10 ( преди 1 година )
    Нещо се опитваш да мислиш, но не ти се получава. Хората с пари за нова кола, не купуват VW, а друго. Тук не говорим за премиум. Фирмите, които споменаваш, също не купуват VW, макар че има предложения. Относно дупенцето, имаш късмета да не ме срещаш, защото твоето ще го използвам само за мен, накрая даже ще ти хареса.