Може да се окаже, че през последните години най-новата тенденция в автомобилния свят е така нареченото „намаляване“, което означава по-малък обем на двигателите с вътрешно горене и дори по-малко цилиндри – три или дори два. Истината е, че в историята на автомобилите има много видове двигатели, които са съществували, като някои са много любопитни и необичайни.
Има атмосферни, с турбокомпресор, с компресор и дори хибриди с електромотори. В случая искаме обаче ще стане дума само за тези, които са имали по-особена конфигурация с необичайно разположение на цилиндрите. Някои, на практика, дори не са били използвани или никога не са достигали масово производство, докато други са се появили в малък тираж и са се превърнали в „редки птици“. Ето и някои от най-забележителните от тях.
10 от най-необичайните двигатели в историята (ГАЛЕРИЯ):
Изместен от двигателите V8 и V12, които с еквивалентни работни обеми са били в състояние да предложат подобни стойности на мощността, двигателят V16 не е широко използван в автомобилната индустрия, но има някои интересни примери. Започвайки с Cadillac, който беше първата марка, която го използва през 30-те години на миналия век, и преминем през Cizeta V16T (на снимката) или изключително рядкото BMW 767iL, което също имаше 16-цилиндров V-образен двигател.
Същият мотор през годините е използван и от производители като Alfa Romeo (Type 316 и Type 162) и Auto Union, например.