Ако разгледаме сегмента на спортните и луксозните автомобили, става ясно, че все по-често повечето марки прибягват до нови, по-ефективни и по-малки двигатели, които са свързани с електрификацията, за да продължат да предлагат високи нива на производителност и мощност. Перфектният пример е новият Mercedes-AMG C 63 S E Performance, който предлага най-голямата мощност досега със своите 680 к.с., след като се превърна в plug-in хибрид, базиран на 2,0 бензинов двигател.
И ако мнозина производители са се предали, има и други, които продължават да бягат от електрификацията, като в много случаи дори успяват да се справят без турбото. Ето 10 легендарни двигателя, които поддържат традицията жива.
10 мотора, които устояват на електрификацията (ГАЛЕРИЯ):
Да говорим за емблематични двигатели означава да говорим за производители като Lamborghini. В този случай обаче става дума за мотор, който отива в историята, защото наследникът на Aventador, който пристига след няколко месеца, ще бъде хибриден. За да отбележи подобаващо оттеглянето си, 6,5-литровият атмосферен 12-цилиндров двигател се появи на прощалното издание Aventador Ultimae, където доставя 780 к.с. мощност за максимална скорост от 355 км/ч и 2,8 секунди от 0 до 100 км/ч.