Ако разгледаме сегмента на спортните и луксозните автомобили, става ясно, че все по-често повечето марки прибягват до нови, по-ефективни и по-малки двигатели, които са свързани с електрификацията, за да продължат да предлагат високи нива на производителност и мощност. Перфектният пример е новият Mercedes-AMG C 63 S E Performance, който предлага най-голямата мощност досега със своите 680 к.с., след като се превърна в plug-in хибрид, базиран на 2,0 бензинов двигател.
И ако мнозина производители са се предали, има и други, които продължават да бягат от електрификацията, като в много случаи дори успяват да се справят без турбото. Ето 10 легендарни двигателя, които поддържат традицията жива.
10 мотора, които устояват на електрификацията (ГАЛЕРИЯ):
Имаше време, когато поставенето на големи V12 двигатели в моделите на Mercedes-Benz и AMG беше напълно нормално. С навлизането на турбото и последвалата електрификация нещата се промениха. В наши дни обаче откриваме още един голям мотор в луксозния Mercedes-Maybach S 680 4MATIC, където 6,0-литровият V12 с помощта на две турбодвигатели, може да достигне мощност от 612 к.с.