Самото поставяне в едно изречение на спортна кола и три цилиндъра със сигурност предизвиква неприязън, недоверие и скептична усмивка сред много потребители. В края на краищата, ако 2,0-литровите турбомотори с 4 цилиндъра получиха прякор „кутия сок“, то какво трябва да се каже за тези с 3 цилиндъра. Този списък обаче може да промени мнението на скептиците и да събуди у тях уважение към малките, но мощни двигатели, които се използват както в градски модели, така и в хиперколи. Ето най-забележителните примери.
Спортни коли с 3 цилиндъра (ГАЛЕРИЯ):
Японските „кей-кар“ трябва да отговарят на редица изисквания. Например, размерите са строго определени от закона - дължината не трябва да надвишава 3,4 метра, ширината - 1,48 метра и височината - 2 метра. Двигателят - максимум 660 кубика с мощност не повече от 64 к.с., като именно хот-хечът на Suzuki стигна до лимита.
Всъщност, ако не беше с толкова малък обаче – 543 куб см, двигателят F5A можеше да се появи и на „истински“ автомобили.
През 1987 г. не всеки от тях можеше да се похвали с два разпределителни вала, четири клапана на цилиндър и турбокомпресор. Alto Works се предлагаше в базовия вариант RS-S, по-модерния RS-X и RS-R със задвижване на всички колела. Последните две се отличават с агресивна аеродинамика.