Самото поставяне в едно изречение на спортна кола и три цилиндъра със сигурност предизвиква неприязън, недоверие и скептична усмивка сред много потребители. В края на краищата, ако 2,0-литровите турбомотори с 4 цилиндъра получиха прякор „кутия сок“, то какво трябва да се каже за тези с 3 цилиндъра. Този списък обаче може да промени мнението на скептиците и да събуди у тях уважение към малките, но мощни двигатели, които се използват както в градски модели, така и в хиперколи. Ето най-забележителните примери.
Спортни коли с 3 цилиндъра (ГАЛЕРИЯ):
Suzuki Alto WorksJapan
През 1990 г. допустимият обем на двигателя на „кей-карс“ се увеличава от 550 на 660 кубика. Новото правило позовловява на автомобила да бъде поставен мотор F6A с 657 кубика и същата мощност. Колата получава олекотен двуместен салон, по-ефективен турбокомпресор, увеличена дроселна клапа, преработен електронен блок за управление, задвижване на четирите колела и 5-степенна ръчна скоростна кутия с близки предавателни числа.
През 1990 г. допустимият обем на двигателя на „кей-карс“ се увеличава от 550 на 660 кубика. Новото правило позовловява на автомобила да бъде поставен мотор F6A с 657 кубика и същата мощност. Колата получава олекотен двуместен салон, по-ефективен турбокомпресор, увеличена дроселна клапа, преработен електронен блок за управление, задвижване на четирите колела и 5-степенна ръчна скоростна кутия с близки предавателни числа.