Може да се окаже, че през последните години най-новата тенденция в автомобилния свят е така нареченото „намаляване“, което означава по-малък обем на двигателите с вътрешно горене и дори по-малко цилиндри – три или дори два. Истината е, че в историята на автомобилите има много видове двигатели, които са съществували, като някои са много любопитни и необичайни.
Има атмосферни, с турбокомпресор, с компресор и дори хибриди с електромотори. В случая искаме обаче ще стане дума само за тези, които са имали по-особена конфигурация с необичайно разположение на цилиндрите. Някои, на практика, дори не са били използвани или никога не са достигали масово производство, докато други са се появили в малък тираж и са се превърнали в „редки птици“. Ето и някои от най-забележителните от тях.
10 от най-необичайните двигатели в историята (ГАЛЕРИЯ):
Любителите на мотоциклети са запознати с концепцията V-Twin, която е основно V-twin, V2 двигател и се използва широко в света на превозните средства на две колела. От Harley-Davidson или Indian до Suzuki, Honda, Aprilia, Kawasaki или Yamaha - всички те са използвали V2 двигатели.
Някои V2 мотори са били използвани в автомобили през 20-те години на миналия век, а след това Mazda връща тази конфигурация за своя малък градски модел R360 в началото на 1960 г. В момента има само една модерна кола, която използва V-Twin двигател - Morgan Threewheeler (на снимката), където той е монтиран отпред.