Може да се окаже, че през последните години най-новата тенденция в автомобилния свят е така нареченото „намаляване“, което означава по-малък обем на двигателите с вътрешно горене и дори по-малко цилиндри – три или дори два. Истината е, че в историята на автомобилите има много видове двигатели, които са съществували, като някои са много любопитни и необичайни.
Има атмосферни, с турбокомпресор, с компресор и дори хибриди с електромотори. В случая искаме обаче ще стане дума само за тези, които са имали по-особена конфигурация с необичайно разположение на цилиндрите. Някои, на практика, дори не са били използвани или никога не са достигали масово производство, докато други са се появили в малък тираж и са се превърнали в „редки птици“. Ето и някои от най-забележителните от тях.
10 от най-необичайните двигатели в историята (ГАЛЕРИЯ):
Досега ставаше дума за конвенционални двигатели с вътрешно горене, но има и някои много по-екзотични творения в автомобилната история, като например автомобили с турбинно задвижване. Може би най-известният е Chrysler Turbine (на снимката), произведен от Ghia между 1963 и 1964 г., от който са направени 55 екземпляра (5 прототипа и 50 за клиенти).
Те са с турбини A-831, способни да изгарят всички видове горива, от керосин, бензин или дизел, дори парфюм, фъстъчено масло, соево масло или дори текила. Мощността е малко над 130 к.с., а турбината се развърта с максимум 60 000 об/мин. Като цяло, обаче този тип задвижване се оказа провал и бързо беше изоставено.