Преди няколко седмици ви попитаме кой е най-добрият 4-цилиндров двигател, създаван някога и получихме доста любопитни отговори. Разбира се, малките мотори невинаги са обект на възхищение, така че е логично да погледнем към по-големите. И така идва на редовите мотори с 6 цилиндъра.
Това са едни от най-старите двигатели на света и са използвани в почти всеки вид превозно средство, създаване някога. Първият редови 6-цилиндров мотор е направен още през 1903 г. от компанията Spyker, като се появява при автомобил, наречен 60HP. Същият модел демонстрира на смета първата в света система 4WD и първата спирачна система на четирите колела.
Такъв тип агрегати се появяват и при други по-стари превозни средства. Сред тях е Ford F-Series от 60-те години на миналия век, който получава редови мотор с обем 4916 куб. см. Пикапът бързо се превръща в най-популярния модел в САЩ, което е доказателство за качествата на двигателя.
Същото се отнася и за 4,0-литров двигател на Jeep, който се произвежда много дълго време и влиза в историята като един от „най-неубиваемите“ в историята. И все пак, за голяма част от феновете най-важното е мощността на задвижващия агрегат и затова на преден план излизат други мотори, които претендират за титлата „най-добър редови двигател с 6 цилиндъра“.
Експертите от Carscoops са на мнение, че други три двигателя могат да претендират за първото място в списъка – Speed Six на TVR, N55/SS55 на BMW и 2JZ на Toyota. Факт е, че те, както и RB26DETT на Nissan, присъстват във всяка подобна класация. Ето и още няколко предложения, които също би трябвало да влязат в списъка.
Най-добрите редови двигатели с 6 цилиндъра (ГАЛЕРИЯ):
Луд двигател за още по-луд автомобил – така е определят този агрегат. TVR Speed Six далеч не е най-добрият редови 6-цилиндров мотор, но когато става дума за уникалност и тръпката, която предизвиква, той е страхотен. Преди него TVE използва V8 двигатели Rover, но разработва собствен агрегат, който поставя на моделите Tuscan, Cerbera и Sagaris.
Speed Six може да генерира до 406 к.с., като се използва от 1996 до 2006 г. Той не е нито най-мощният, нито най-надеждният редови „шестак“, но осигурява наистина забележително изживяване за водача.