Може да се окаже, че през последните години най-новата тенденция в автомобилния свят е така нареченото „намаляване“, което означава по-малък обем на двигателите с вътрешно горене и дори по-малко цилиндри – три или дори два. Истината е, че в историята на автомобилите има много видове двигатели, които са съществували, като някои са много любопитни и необичайни.
Има атмосферни, с турбокомпресор, с компресор и дори хибриди с електромотори. В случая искаме обаче ще стане дума само за тези, които са имали по-особена конфигурация с необичайно разположение на цилиндрите. Някои, на практика, дори не са били използвани или никога не са достигали масово производство, докато други са се появили в малък тираж и са се превърнали в „редки птици“. Ето и някои от най-забележителните от тях.
10 от най-необичайните двигатели в историята (ГАЛЕРИЯ):
Роторният или Ванкелов двигател, известен главно с приложенията си от японската фирма Mazda, е изобретен от Феликс Ванкел в края на 1920 г. Използван е от NSU и някои други производители, както и от мотоциклетите Norton или Suzuki, но Mazda е компанията, която го предлагат на много от своите модели, включително спортни автомобили като Mazda RX-3, RX-7 и RX-8.
В допълнение, с Mazda 787B японският производител постигна победа в 24-те часа на „Льо Ман“ през 1991 г., като стана първият автомобил с роторен двигател, записал подобно постижение (в този случай R26B с четири ротора). Всъщност той е единственият, тъй като на следващата година този тип задвижване беше забранено.