IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Знаете ли защо мигачът мига три пъти?

Тройното мигане на пътепоказателя замени обичайното еднократно в началото на новия век

Много шофьори дори не се замислят защо при по-старите автомобили мигачът мига само веднъж, а в съвременните автомобили вече мига три пъти, когато бъде леко докоснато лостчето, включващо пътепоказателите. Това е нещо, което е важно да знаете, защото безопасността на пътя е основен приоритет за всички ни. Сега ви разказваме защо световните автомобилни производители решиха да направят точно това.


мигачи


Тройното мигане на пътепоказателя замени обичайното еднократно мигане в началото на новия век. Това може да се види ясно на различни модели. Например, Volvo 850 от 1996 г. при т.нар. "меко пипане" на лостчето за мигачите включва оранжевата светлина веднъж, докато Opel Astra от 2008 г. - три пъти. По-късно се тази „тройка“, започна да се включва и автоматично, след като водачът натисне рязко педала на спирачката.

Преходът беше постепенен. Първоначално германските производители започнаха масово да въвеждат алгоритъма и около 2010 година почти всички автомобилни производители започнаха да внедряват тази технология. В същото време „тройният цикъл“ все още не е посочен в нито един стандарт или регламент. До него се стигна с опит.

Инженерите са изчислили, че 2-3 секунди прекъсната работа на мигачите са достатъчни, за да могат другите участници в движението да забележат сигнала. Всъщност през тези секунди имате време да проследите маневрата дори на няколко коли.

По удобно е и за водачите, защото, ако вклюбите мигачи постоянно, когато воланът се отклони под малък ъгъл, мигачът не се изключва автоматично. В резултат на това е необходимо да натискате отново лоста, за да изключите пътепоказателите. Но със новия алгоритъм на работа водачът е улеснен.

Ако пък мигачът мига твърде бързо, трябва да внимавате. Това показва, че една от крушките е изгоряла или е дефектна. Съответно, според алгоритъма, другият работи по-често и сигнализира за неизправност.

Осъзнавайки, че такава схема за функциониране на пътепоказателите е удобна, много собственици на по-стари автомобили започнаха активно да модифицират колите си, променяйки окабеляването и релетата. Тази работа обаче трябва да се извършва с технически познания, в противен случай може да се получи късо съединение.


0 от 500
  • #2
    23 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    При аварийно спиране се задействат т.нар. аварийни стопове, които мигат интензивно и предупреждават тези отзад за рязкото спиране. Никакви мигачи не мигат. Това е хубава екстра, която повечето коли я имат, както ги имат и автоматичните мигачи за които става въпрос. Готино е да бутнеш леко лостчето и да се пуснат 3 пъти и да спрат. Лошото е че много водачи изобщо не ги ползват. Просто е ужасно да си карат където искат и да не подават сигнал. Особено на забранено да правят ляв завой без мигач.
  • #1
    14 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Нещо, маалко сте се объркали. При рязко спиране, се пускат аварийните и се изключват или ръчно или ако подадещ газ (т.е ускоряваш). съвсем отделна тема е, че повечето немски модели (поне по-новите) не пускат аварийните, а стоп светлините мигат интезнивно (но повече от 3х).