IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Знаете ли защо мигачът мига три пъти?

Тройното мигане на пътепоказателя замени обичайното еднократно в началото на новия век

Много шофьори дори не се замислят защо при по-старите автомобили мигачът мига само веднъж, а в съвременните автомобили вече мига три пъти, когато бъде леко докоснато лостчето, включващо пътепоказателите. Това е нещо, което е важно да знаете, защото безопасността на пътя е основен приоритет за всички ни. Сега ви разказваме защо световните автомобилни производители решиха да направят точно това.


мигачи


Тройното мигане на пътепоказателя замени обичайното еднократно мигане в началото на новия век. Това може да се види ясно на различни модели. Например, Volvo 850 от 1996 г. при т.нар. "меко пипане" на лостчето за мигачите включва оранжевата светлина веднъж, докато Opel Astra от 2008 г. - три пъти. По-късно се тази „тройка“, започна да се включва и автоматично, след като водачът натисне рязко педала на спирачката.

Преходът беше постепенен. Първоначално германските производители започнаха масово да въвеждат алгоритъма и около 2010 година почти всички автомобилни производители започнаха да внедряват тази технология. В същото време „тройният цикъл“ все още не е посочен в нито един стандарт или регламент. До него се стигна с опит.

Инженерите са изчислили, че 2-3 секунди прекъсната работа на мигачите са достатъчни, за да могат другите участници в движението да забележат сигнала. Всъщност през тези секунди имате време да проследите маневрата дори на няколко коли.

По удобно е и за водачите, защото, ако вклюбите мигачи постоянно, когато воланът се отклони под малък ъгъл, мигачът не се изключва автоматично. В резултат на това е необходимо да натискате отново лоста, за да изключите пътепоказателите. Но със новия алгоритъм на работа водачът е улеснен.

Ако пък мигачът мига твърде бързо, трябва да внимавате. Това показва, че една от крушките е изгоряла или е дефектна. Съответно, според алгоритъма, другият работи по-често и сигнализира за неизправност.

Осъзнавайки, че такава схема за функциониране на пътепоказателите е удобна, много собственици на по-стари автомобили започнаха активно да модифицират колите си, променяйки окабеляването и релетата. Тази работа обаче трябва да се извършва с технически познания, в противен случай може да се получи късо съединение.


0 от 500
  • #12
    14 rate up comment 1 rate down comment
    hahahah ( преди 1 година )
    хахахах а аз си мислех че мигат 3 пъти за да е на късмет... ако мигаха 2 пъти щеше да е за умрело.....
  • #11
    5 rate up comment 11 rate down comment
    AUDI ( преди 1 година )
    Ауди го имат от 25 години
  • #10
    16 rate up comment 3 rate down comment
    Неразбиращ от коли ( преди 1 година )
    До No 5:Вероятно защото българина смята, че мигачите са свързани към Енергото и се върти електромера. Пари струва.Затова!
  • #9
    8 rate up comment 4 rate down comment
    Grigor_Delchev ( преди 1 година )
    Авторът на темата откъде да знае разлика между мигач и стоп светлина и кое кога се включва.
  • #8
    10 rate up comment 7 rate down comment
    Байно ( преди 1 година )
    А защо мигат 3 пъти, а не 5 или повече пъти? Нищо не си казва в статията и продължавам да се чудя.
  • #7
    9 rate up comment 15 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    4-ти, айде стига тази мантра - тука дават, там не. Ако за мен има кола, и правя маневр, давам, за да го предупредя (задължително ако има колоездач, да не ми се навира отдясно), ако някой чака на кръстоище също да знае да не ме чака да мина. Иначе този пред мен няма за какво, все едно си гледате в огледалата... Ако се научите малко да мислите на пътя, дще видите че има ситуации, когато и да не подадеш, няма страшно и не е фатално.
  • #6
    1 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    В много от по-новите автомобили дори има заложена опция за препрограмирае на 6-кратно мига е. Но веднъж пуснато краткото мигане чрез лостчето, не спира до заложените време, и може би е по-практично 3-кратото.
  • #5
    27 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    На бай *** "новите инженерни решения" не помагат.Той си завива без мигачи,все едно си е на нивата. На повечето бакшиши също е "забранено" да ги използват.
  • #4
    31 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    А КАТ кога ще започнат да глобяват за неизползване на мигачи? Масово не се използват.Вижте тест карания на коли из Европа в Ютуб и обърнете внимание как при всяка маневра хората пускат мигачи.За разлика от нашата джунгла, в която живеем...
  • #3
    32 rate up comment 0 rate down comment
    Бончо ( преди 1 година )
    Не съм чувал или познавал някой който си преокабелява колата и сменя релета заради алгоритъм на мигачи.Малко грижи и разходи си имат хората !!!