IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Знаете ли защо мигачът мига три пъти?

Тройното мигане на пътепоказателя замени обичайното еднократно в началото на новия век

Много шофьори дори не се замислят защо при по-старите автомобили мигачът мига само веднъж, а в съвременните автомобили вече мига три пъти, когато бъде леко докоснато лостчето, включващо пътепоказателите. Това е нещо, което е важно да знаете, защото безопасността на пътя е основен приоритет за всички ни. Сега ви разказваме защо световните автомобилни производители решиха да направят точно това.


мигачи


Тройното мигане на пътепоказателя замени обичайното еднократно мигане в началото на новия век. Това може да се види ясно на различни модели. Например, Volvo 850 от 1996 г. при т.нар. "меко пипане" на лостчето за мигачите включва оранжевата светлина веднъж, докато Opel Astra от 2008 г. - три пъти. По-късно се тази „тройка“, започна да се включва и автоматично, след като водачът натисне рязко педала на спирачката.

Преходът беше постепенен. Първоначално германските производители започнаха масово да въвеждат алгоритъма и около 2010 година почти всички автомобилни производители започнаха да внедряват тази технология. В същото време „тройният цикъл“ все още не е посочен в нито един стандарт или регламент. До него се стигна с опит.

Инженерите са изчислили, че 2-3 секунди прекъсната работа на мигачите са достатъчни, за да могат другите участници в движението да забележат сигнала. Всъщност през тези секунди имате време да проследите маневрата дори на няколко коли.

По удобно е и за водачите, защото, ако вклюбите мигачи постоянно, когато воланът се отклони под малък ъгъл, мигачът не се изключва автоматично. В резултат на това е необходимо да натискате отново лоста, за да изключите пътепоказателите. Но със новия алгоритъм на работа водачът е улеснен.

Ако пък мигачът мига твърде бързо, трябва да внимавате. Това показва, че една от крушките е изгоряла или е дефектна. Съответно, според алгоритъма, другият работи по-често и сигнализира за неизправност.

Осъзнавайки, че такава схема за функциониране на пътепоказателите е удобна, много собственици на по-стари автомобили започнаха активно да модифицират колите си, променяйки окабеляването и релетата. Тази работа обаче трябва да се извършва с технически познания, в противен случай може да се получи късо съединение.


0 от 500
  • #22
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Виктор ( преди 1 година )
    Лично аз използвам тези т.нар. "комфортни мигачи". Удобно е в следните случаи - смяна на лента, заобикаляне на препятствие или МПС, както и евентуално да сигнализираш с десен мигач на този, който се движи зад теб, че може да те изпревари безопасно. В останалите случаи си натискам лоста докрай, крушки не пестя и все още използването на мигачите не ми е увеличило разхода на гориво.
  • #21
    8 rate up comment 0 rate down comment
    v-1 ( преди 1 година )
    Пак някой "капацитет" е писал безумия или е писал есе по картинка :))))Казава се тип функция или още лейн чейндж функция - буташ лоста без да го превключваш във фиксираното положение и мигача мига 3 пъти и спира. Ползва се за смяна на пътното платно на магисаталата или друг много лентов път, именно защото завърташ волана малко при такава ситуация и автоматичното няма да се активира.
  • #20
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Някой си ( преди 1 година )
    Какво значи да "вклюбя" мигач?Журналистите, все повече се превръщат в драскачи.Нямате ли редактор, който отговаря за проверката на стилни и правописни грешки, за грешки по невнимание, за грешки, причинени от дълги маникюри..... и прочие?
  • #19
    9 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Да бе да хАудитата го имали от 25 г ама друг път. Кои модели? А4 със сигурност го нямаше. Нямаха го и 80 и 100 също. Това са, които съм имал за други не твърдя, но точно тези го нямаха.
  • #18
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Тази "новина" е закъсняла с поне 10 години! За тези с Ауди даже 25 - то при тях винаги работата е друга ;) Дано в рамките на следващите 10 години автора вземе да си разгледа опциите на компютъра и види че колко пъти мига късия мигач се настройва и е въпрос на личен избор на водача.
  • #17
    2 rate up comment 2 rate down comment
    ThePashov ( преди 1 година )
    Абсолютни глупости! Толкова време ти трябва да натиснеш лоста на мигачите и да ги включиш отново без да се нарушава интервалът на мигане,ако ти приплъзнеат пръстите !
  • #16
    16 rate up comment 4 rate down comment
    BMW ( преди 1 година )
    Какво е това мигач?
  • #15
    16 rate up comment 0 rate down comment
    Цеко ( преди 1 година )
    В ръководството по експлоатация на моя автомобил пише: Трикратното мигане се използва при промяна на лентата за движение. При завиване се използва продължително мигане.
  • #14
    10 rate up comment 0 rate down comment
    Гошко ( преди 1 година )
    До #8В статията е обяснено защо - три пъти мигане е било достатъчно, за да го забележат останалите участници в движението...
  • #13
    4 rate up comment 0 rate down comment
    До 13. ( преди 1 година )
    Точно това щях да попитам.