IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Китайската BYD задмина Tesla по продажби

Битката между двата производителя се прехвърля на нов фронт - добива на литий

Китайският автомобилен производител BYD продава най-много пътнически електрически превозни средства в света. Но докато BYD води по обем на продажбите, след като за първи път по-рано тази година детронира Tesla като най-продаваната EV марка в света, американският производител на електрически автомобили, основан реализира много по-голяма печалба на продадено превозно средство от китайския си конкурент, съобщава Bloomberg.


BYD


През първите три тримесечия на годината BYD е продала 1 175 321 пътнически превозни средства с електрическо задвижване. Това число включва както напълно електрически автомобили, така и plug-in хибриди. За същия период Tesla е реализирала 908 573 електромобила, като така изостава с близо 30%.

По нетна печалба от продадено превозно средство Tesla е далеч напред, след като отчете 8,87 млрд долара за 9 месеца. За същия период резултатът на BYD е 9,31 милиарда юана или 1,14 млрд долара. Това означава, че Tesla реализира 9761 долара печалба от един продаден автомобил, което е 8 пъти повече от китайците с техните 1190 долара.

Експерти отбелязват, че огромният интерес към колите на Tesla позволява на американската марка да повишава цените и да прехвърли по-високите разходи за материали към клиентите. За да продължи да печели обаче, Tesla трябва да се включи в добива на литий – материал, който е нужен за батериите на електромобили. Това беше признато и от Илон Мъск, който е категоричен, че само чрез контролиране на доставките на суровини може да контролира цените и да максимизира печалбите.

В същото време , BYD е няколко крачки напред на този фронт. През юни китайската компания се съгласи да закупи шест литиеви мини в Африка, което би осигурило достатъчно доставки от минерала за следващото едно десетилетие. BYD също така си осигури договор за добив на литий в Чили, а през август обяви планове за придобиване на литиева мина и производство на завод за производство на батерии в китайската провинция Дзянси.

Всичко това означава, че BYD може да се превърне в доминиращ доставчик на батерии за различни производители, в това число и Tesla. В такъв случай е много вероятно големите маржове на печалба за автомобил на американския производител ще бъдат отмъкнати неговия китайски конкурент и доставчик.


0 от 500
  • #7
    6 rate up comment 10 rate down comment
    Дрън-дрън ( преди 2 години )
    "В такъв случай е много вероятно големите маржове на печалба за автомобил на американския производител ще бъдат отмъкнати неговия китайски конглокент и доставчик." Няма такива вероятности. Тесла е диверсифицирала доставките както на материали така и на готови батерии, а осигурява и собствено производство. Вече има подписани договори за огромни количества с всички големи производители на батерии, като по този начин е блокирала производствения им капацитет за останалите автопроизводители.
  • #6
    11 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Пак сравняват ябълки с портокали, но този път дори са по-нагли и обясняват как общите продажби на ябълки и портокали на единия били повече от продажбите на банани на другия.
  • #5
    6 rate up comment 3 rate down comment
    До 1 ( преди 2 години )
    Не се безпокой няма да е скоро то не става с писане на малоу мщини от типа на Тресла, Трошльота и Троше иначе има шанс за ВАГ но малък а за другите е клонящ към 0
  • #4
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Последния Софиянец ( преди 2 години )
    Когато се включат и сто годишните в електрическата надпревара , то цената на колите има потенциал да спадне наполовина . А това ще е последния пирон в ковчега на ДВГ
  • #3
    10 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Че то това не е новина още от началото на годината е така с включените зареждаеми хибриди
  • #2
    5 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Имма Камаро есес 1969 смал блок в гаража.Перлата на Детройд дали ми пука за Неота и китайски недоразумения.Земните недра са бъкяюани с нефт и газ не ми пука за електричките
  • #1
    12 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Скоро и другите производители ще задминат Тресла.