IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Китайската BYD задмина Tesla по продажби

Битката между двата производителя се прехвърля на нов фронт - добива на литий

Китайският автомобилен производител BYD продава най-много пътнически електрически превозни средства в света. Но докато BYD води по обем на продажбите, след като за първи път по-рано тази година детронира Tesla като най-продаваната EV марка в света, американският производител на електрически автомобили, основан реализира много по-голяма печалба на продадено превозно средство от китайския си конкурент, съобщава Bloomberg.


BYD


През първите три тримесечия на годината BYD е продала 1 175 321 пътнически превозни средства с електрическо задвижване. Това число включва както напълно електрически автомобили, така и plug-in хибриди. За същия период Tesla е реализирала 908 573 електромобила, като така изостава с близо 30%.

По нетна печалба от продадено превозно средство Tesla е далеч напред, след като отчете 8,87 млрд долара за 9 месеца. За същия период резултатът на BYD е 9,31 милиарда юана или 1,14 млрд долара. Това означава, че Tesla реализира 9761 долара печалба от един продаден автомобил, което е 8 пъти повече от китайците с техните 1190 долара.

Експерти отбелязват, че огромният интерес към колите на Tesla позволява на американската марка да повишава цените и да прехвърли по-високите разходи за материали към клиентите. За да продължи да печели обаче, Tesla трябва да се включи в добива на литий – материал, който е нужен за батериите на електромобили. Това беше признато и от Илон Мъск, който е категоричен, че само чрез контролиране на доставките на суровини може да контролира цените и да максимизира печалбите.

В същото време , BYD е няколко крачки напред на този фронт. През юни китайската компания се съгласи да закупи шест литиеви мини в Африка, което би осигурило достатъчно доставки от минерала за следващото едно десетилетие. BYD също така си осигури договор за добив на литий в Чили, а през август обяви планове за придобиване на литиева мина и производство на завод за производство на батерии в китайската провинция Дзянси.

Всичко това означава, че BYD може да се превърне в доминиращ доставчик на батерии за различни производители, в това число и Tesla. В такъв случай е много вероятно големите маржове на печалба за автомобил на американския производител ще бъдат отмъкнати неговия китайски конкурент и доставчик.


0 от 500
  • #27
    1 rate up comment 0 rate down comment
    VAYK ( преди 1 час )
    BYD в чайна може и да са надминали Тесла ама в УСА и Еуропа едва ли ще дочакаме този момент!
  • #26
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Гост ( преди 2 месеца )
    До TSLA. Само не казвай какъв дръгел караш, защото не е Тесла.
  • #25
    3 rate up comment 8 rate down comment
    TSLA ( преди 2 месеца )
    Най-продаваните досега Golf и Corolla са посредствени коли за пазар и подвижен навес (чадъри с гуми). В историята на автомобила не съществува МПС с по-добри технически параметри и по-високо КПД за цената си от TESLA. Отвъд цифрите, са плямпаници на неинформирани хора с нулев електромобилен опит. Само едно спиране от 200 до 0 връща ток за 4 км обратно в батерията.
  • #24
    5 rate up comment 6 rate down comment
    реплика ( преди 2 месеца )
    Тесла е само реклама.Подпомага се от правителството. Китайчето не изглежда никак зле.Всичко вече произвеждат така че е нормално да е по -добро от Теслата
  • #23
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    За 5 години нищо не научихте, уникални разбирачи.
  • #22
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Johnny Bravo ( преди 2 месеца )
    А като свърши латийя , къде ще се прехвърли битката? На масата?
  • #21
    3 rate up comment 1 rate down comment
    До 18 ( преди 2 месеца )
    Мерц няма претенции да продава колкото ВАГ а Тесла все пак иска да запази лидерска позиция поне да не излиза от топ 3 по бройки. Така че ще трябва да намаля цени в бъдеще не може хем да си премиум хем да си от първите в общите продажби когато всичко стане електромобили защото особено немците но и китайски и американски марки също вадят премиум модели и няма да оставят всичко на Тесла така че е до самия модел а не цялата марка и примерно бъдещата Тесла 2 няма да е премиум но S и Х са..
  • #20
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Бензинчо ( преди 2 месеца )
    Защото и той кара пушилник.
  • #19
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 2 месеца )
    Дрън дрън коментатора пак възхвалява Тесла,но лично той отказва да си купи Тесла.Защо така многониковия?
  • #18
    2 rate up comment 4 rate down comment
    До долния ( преди 2 месеца )
    Искаш да кажеш, че според тебе продажбата на 4,5 м volkswagen може да се сравни с продажбата на 4,5 м mercedes и трябва да очакваме еднакви продажби? Колкото и да не го заслужават, tesla се водят премиум производител и не можеш да я сравняваш само по дължината на автомобилите. А от друга страна китайците имат и малки автомобили от които са им по-големите продажби, а тесла нямат такива. Да не говорим че при сравнението са включили и плъгин хибриди. Не че подценявам постиженията на китайците ...