IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Китайци влязоха сред трите най-ценни автомобилни компании

BYD измести VW Group по капитализация, Tesla продължава да е лидер

Американският производител Tesla е начело сред най-ценните автомобилни компании, стана ясно от новата класация на Companiesmarketcap.com. В нея пазарната стойност на отделните производители се пресмята, като броят на акциите им се умножава по текущата им цена.


BYD


Капитализацията на Tesla е 728,8 млрд долара, като по този показател компанията на Илон Мъск е далеч пред останалите автомобилни компании. На второ място е Toyota - 228,9 млрд долара, а на третото място - китайската BYD. Тя се оценява на 128,8 млрд долара и така изпреварва германския концерн Volkswagen (117,6 млрд долара), който преди година беше на трета позиция.

Още през февруари тази година BYD обяви, че постепенно спира производството на неелектрифицирани превозни средства, а сега се фокусира изцяло върху разработването на линия от хибриди и електрически автомобили.

Китайците са е един от малкото компании в света, които не зависят от външни доставчици. Нейните съоръжения произвеждат както батерии, така и микроелектроника, чийто недостиг продължава да вреди на световните производители на автомобили, зависими от доставките.

Освен VW Group отстъпление спрямо 2021 г. записва и General Motors, който е едва седми с капитализация от 54,8 млрд долара. Американският концерн е изпреварен от Mercedes-Benz (77,3 млрд долара) и BMW (58,17 млрд долара), като те са съответно на пето и шесто място. В топ 10 влизат още Ford (53,5 млрд долара), Stellantis (46,3 млрд долара) и Honda (43,4 млрд долара).

0 от 500
  • #9
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Няма значение колко произвеждат, а колко продават и през какъв марж. Тесла са номер 1 в маржа и определено имат най-силната зарядна мрежа. А след съвсем кратко време печалбите им продажба на енергия ще изпреварят тези от продажбата на автомобили. Следва единен стандарт за зареждане и хоп, тесла пак номер едно.
  • #8
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Владо ( преди 3 месеца )
    #7 - И колко автомобила годишно произвеждат тези пет "най-големи" завода?Защото Toyota има над 50 завода...
  • #7
    4 rate up comment 0 rate down comment
    #4 ( преди 3 месеца )
    И аз не знам защо повтаряш заучени фрази от нета, при положение, че Тесла притежава 6-те най-големи завода на планетата, единият от които (Giga Nevada) бълва само батерии и е най-голямата постройка, създавана от човека. Балон-балон, колко да е балон най-големият автомобилен производител, основан в последните 120 години? Милиони коли по пътищата. Най-голямата бързозарядна мрежа на планетата. Дрън-дрън ярина си ги приказвате, колко да не заспите.
  • #6
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Тойота е втора по продажби в Европа тази година, така че сами си направете извод
  • #5
    9 rate up comment 0 rate down comment
    Име ( преди 3 месеца )
    Защото по геополитически причини Сащ допуснаха Тойота на американският пазар това в комбинация с петролното ембарго 70-те и второто през Ирано-Иракската война уби мощните американдки коли и наложи малолитряжките от което спечелиха Тойота и Хонда.Френските не продават в Америка както и Италианските освен Ферари и Мазерати.
  • #4
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Владо ( преди 3 месеца )
    Не знам защо Toyota е такъв проблем за някои.Нали са изостанали, нали нямат технологии, нали дизайнът им куцал...Еми видните Европейски производители защо не ги мачкат тогава?Фоксваген груп, БМВ и Стелантис взети заедно имат същата пазарна капитализация както тази на Тойота.А друга тема е, че балонът Тесла няма да издържи вечно...
  • #3
    9 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Грешиш. Не бързаше до преди 2 г. Сега, след като стана ясно, че хората искат електромобили, Тойотка ще си счупи краката да бърза, но вече е изостанала с 10 г.
  • #2
    9 rate up comment 4 rate down comment
    До 1 ( преди 3 месеца )
    Нали се сещаш че на места като Китай, Индия, Полша и Австралия където повечето ток идва от въглища хибридите са по-чисти от електромобили а Тойота има време и не бърза докато може да продава хибриди
  • #1
    8 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    А Тойотка атакува мощно с цели 12 хил. електромобила тази година и представя ново поколение...NiMH батерии!