IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Кои са най-големите производители на електромобили в света?

Tesla си остава номер 1, но загуби 6% пазарен дял само за една година

Делът на Tesla на глобалния пазар за електромобили се е стопил с над 6% само за последната година, в която нови модели пуснаха над дузина конкуренти на американската компания. По данни на JATO Dynamics в момента Tesla държи 25% от световния пазар, на втора позиция е китайската Wuling, а на трета - Volkswagen.
 
  
Tesla Model 3
Пазарният дял на Tesla намаля, но все още един от всеки четири продадени електромобила е дело на американската компания
    

Статистиката на JATO се отнася до 45 основни пазара, на които за първото тримесечие на 2021 са продадени 727 000 eлектромобила (по оценка на консултантската компания включването на останалите по-малки пазари ще увеличи бройката до около 750 000). Така само за първата четвърт на тази година са пласирани повече бройки, отколкото за цялата 2017. Спрямо същия период на миналата година ръстът е 142%.


JATO, графика
Как се промениха пазарните дялове за последната година - графика на JATO Dynamics
  

   
Въпреки щедрите държавни субсидии за електромобили в Европа, Китай успява да си върне позицията на най-голям пазар за коли на ток. Всъщност именно китайските производители са главната причина за намалелия пазарен дял на Tesla. Въпреки пласираните нови модели, намалял е и делът на VW (от 11% преди година до 8% сега). Японските производители на електрически коли са имали сумарно 6% дял през 2020, а сега е само 3%. За сметка на това общият дял на китайските компании се е увеличил от 24 на цели 44%.

Най-големите пазарни ръстове се падат на европейските страни - 187% във Франция спрямо 2020, 305% в Германия, 410% във Великобритания и цели 1023% ръст в Италия. За сравнение в Китай продажбите на електромобили са се увеличили с 90%, а в САЩ - със 118%.
    
 
Най-големите производители на електромобили в света (ГАЛЕРИЯ):


0 от 500
  • #10
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Сметката е кьопава, защото Тесла прави самият пазар по-голям. 50% от 100 000 автомобила, не е по-добре от 20% от 5 000 000 автомобила.
  • #9
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 4 месеца )
    Не е важно кой колко произвежда, а кой колко печели, когато купуваш ел двигателя, батерията и софтуеъра, ти оросто няма от какво да печелиш
  • #8
    8 rate up comment 1 rate down comment
    До 2 ( преди 5 месеца )
    Твърде много подценяваш китайците, положението с техните електромобили въобще не е такова каквото го описваш. Определено имат модели с доста добри характеристики и качество.
  • #7
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Китайците са много, много напред, не само евтини, а имат и луксозни изпълнения. Истината е че Тесла вдигнаха качеството на изработка чак като отвориха фабриката в Китай.
  • #6
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Тесла до сега нямаше конглокенция, технически тя е много напред пред останалите, но пък изостава от към качество, стил и лукс в купето, прекалено много ползване на евтини материали. В щатите са свикнали на коли с нискокачествени материали, но глезения европеец се дразни. Така, че може би в Европа Тесла да претърпи фиаско, естествено ако влязат в час и наемат дизайнери от някое европейско ателие да им оправи интериорите и вдигнат качеството може да останат без конглокенция в световен мащаб.
  • #5
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Социалисти ( преди 5 месеца )
    В Китай Американските автомобили са 2-3 пъти по скъпи в сравнение с Америка. Техните *** са евтини, но регистрацията струва, колкото колата и се чака доста време. Не говорете глупости, Ами прочетете малко.А иначе Тойота влиза в играта скоро, и ще отвее Тесла
  • #4
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Спец ( преди 5 месеца )
    Разликата между първия и втория в класацията става ясна като отворите предния капак. При едните виждате натъпкани чаркалаци, при вторите виждате багажник. Ври всичките милиарди на Фауве и новата платформа само за коли на ток MEB да не могат да спретнат компановката по осите като американците Мустанг и Тесла - нямам обяснение.
  • #3
    5 rate up comment 2 rate down comment
    До долния ( преди 5 месеца )
    То част то това е и чара на Тесла! Хем са по-скъпи, хем се продават повече. Все едно в Европа porsche 911 да се продава повече от Volkswagen golf
  • #2
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    много ясно ,че китайците ще дръпнат напред, след като там всякакви недоразумения с 4 гуми ги имат за коли и ги включват в сметката. Там масово имаш предложения за под 5000$ , а тесла тръгват от 30 000 ,
  • #1
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Има ли изненадани?