IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Китайският Dolphin предизвиква Dacia Spring в Европа

Очаква се цената да е малко по-голяма от на румънската кола, но да компенсира с качество

Китайската компания BYD, един от най-големите световни производители на електрически превозни средства, предприема нова стъпка в настъплението си в Европа, като ще пусне на пазара и Dolphin. Този автомобил ще бъде сериозна конкуренция на популярния Dacia Spring, който си спечели реномето на най-достъпният електромобил с добрите си цени.

 

BYD-DolphinE

 

В Европа и по-специално във Франция, китайският гигант пристига първоначално с 3 модела - Atto 3, Tang и Han, като първият ще бъде пуснат на пазара на цена от 38 000 €. Във втората стъпка BYD ще предложи Dolphin, който беше изложен наскоро на автомобилния салон в Париж, съобщава Motorsactu.
Според предварителната информация цената на Dolphin може да бъде около 25 000 евро. По-скъпо е от Dacia Spring, но според специалистите съотношението качество/цена може да се окаже достатъчно, за да стане китайският автомобил сериозен съперник на Dacia Spring.

Според публикацията на Motorsactu, първоначално BYD иска да се съсредоточи върху маркетинга на своите електрически коли в европейски страни с голямо търсене на този тип автомобили. Dolphin се предлага на пазара с един двигател със 174 к.с./290 Нм, осигуряващ пробег от 400 км, а AC зареждането до 7кВт отнема 6 часа и 25 минути, докато DC бързото зареждане до 60 кВт ще презареди батерията от 30-80% за 30 минути.

 

BYD-Dolphin1

 

Моделите BYD, оборудвани с тази задвижваща система, ще пристигнат през 2022-а в Германия, Швеция, Дания, Нидерландия, Белгия, Обединеното кралство, Люксембург и Франция. Китайците искат бързо да разширят своя каталог от превозни средства в Европа, за да навлязат мощно на този пазар.

Dolphin ще е сред моделите, с които азиатският производител ще направи дебют на Стария континент. Автомобилът е базиран на електрическата платформа от трето поколение е3.0 на BYD, която работи на 800 волта, подобно на Porsche, Audi, Hyundai и Kia.

 

BYD-Dolphin (1)

 

Компактните автомобили са популярни в Европа, а това прави континентът идеален пазар за Dolphin, допълва Motorsactu. Моделът, известен също като EA1, е хечбек с пет врати, има дължина 4125 мм, ширина 1770 мм, а междуосието е 2700 мм. Теглото му (без батерията) не надвишава 1285 кг.
 

 

0 от 500
  • #10
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Баварец ( преди 1 година )
    До #9: Бацко, гладна кокошка просо сънува или киселото грозде си ти. Та за Дачия Спринг - имам я от 6 месеца, като тази кола пести по 1000 лева/месец. Първо, с натискане изминавам поне 350 км. Имам гараж, но никога не съм го използвал за зареждане, защото живея срещу спирка на метрото и там има зарядна станция, която е БЕЗПЛАТНА. А най- голямото предимство е, че цял ден си спирам където искам в зони, без да плащам НИЩО, а работата ми е в зоните...сервизна кола съм. Та 10 часа *2 кинта=20кинта/де
  • #9
    1 rate up comment 0 rate down comment
    тгжгоа ( преди 1 година )
    Абе, те и за Спринга говорят за някакви стотици километри пробег, но дори и на калкулатора на сайта на Дачия като му зададеш параметри като за днешната сутрин - 5 градуса температура и каране със скорост 50км/ч с парно и пробега спадна на 150км.Другата седмица като стане 0 градуса и 100-те километра ще са мираж. Та тази BYD алтернатива изобщо не бих
  • #8
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До 3 ( преди 1 година )
    А ти защо пускаш постове тук от телефон/лаптоп/таблет/компютър докаран от Китай. Я веднага да изхвърлиш от вкъщи всичко Made in China!
  • #7
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    В коя реалност живееш? Защото в нашата реалност никога не е имало 25% субсидия за електромобил в САЩ, а максимум 7500 долара които и сега ги дават на всички марки различни от Тесла, защото правителството работи срещу Тесла, но въпреки че вече втора година им спряха субсидията, а създават нелоялна конглокенция, пазарния дял на тесла падна от 80 на 70% и в момента продават 2 пъти повече от преди. А дори в китай Тесла модел y е най-продаваният електромобил. Как ли ще е в Европа, ако е така в Китай?
  • #6
    1 rate up comment 4 rate down comment
    До5 ( преди 1 година )
    Цената.... Колкото три Тесли.... Досега спираха китайската инвазия чрез евро 6.При електричките я няма тази спирачка. А завода на Тесла в Германия още едва работи. При тази цена за енергоносителите в Европа, няма как да е евтино.Ако въобще има някакво производство. В Америка имаше 25 процента държавна субсидия, ако си купиш Тесла. Тук няма. Това е реалността.
  • #5
    4 rate up comment 4 rate down comment
    До 2 ( преди 1 година )
    Леко си пропуснал факта че тесла модел y още този месец беше най-продавания автомобил в Европа. Автомобил, а не електромобил. И то с 10 000 броя повече от втория по продажби. Какво ли ще е през 2025 година за която питаш, как мислиш? Дотогава ще работи на пълен капацитет фабриката в Берлин и вероятно ще произвежда и собствени батерии.
  • #4
    8 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Пробега с голямата батерия е 400 км по китайския цикъл което е към 350 по европейския но разбира се ако е 25 хил евро (или не много повече) с 175те коня и 340 литра багажник би било далеч най-доброто китайско предложение и то 1-2 години преди планираните модели в класа на специални платформи (ИД2, Рено 5, Тесла 2 и т.н.). Струва ми се че това ще е най-опасния модел на китайците в Европа
  • #3
    6 rate up comment 10 rate down comment
    Трагедия ( преди 1 година )
    А колко нафта ще изгори контейнеровозът до Еуропа и колко ще замърси
  • #2
    5 rate up comment 3 rate down comment
    До 1 ( преди 1 година )
    Ай спри се с тези глупости ко ще и да забранят ДВГ през 2025г няма да подобри положението а просто ще е подарък за тези които имат налични батерии тоест за любимите ти китайчета. И кой ще произвежда до 2035г ДВГ като повечето планират да го спрат в Европа до 2030г доброволно
  • #1
    8 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Хайде да им е честито на европейските политици които искаха да запазят работните места, като отложиха затягането на емисиите за евро 7 през 2025 година и оставиха автомобилните производители да си произвеждат спокойно автомобилите с ДВГ до 2035 година, вместо по спешност да започнат да произвеждат електромобили за да запазят не само работните места, но и целите компании. Сега се отпуснаха и китайците ще ги завладеят, точно както владеят volvo и голяма част от mercedes.