IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Китайската BYD задмина Tesla по продажби

Битката между двата производителя се прехвърля на нов фронт - добива на литий

Китайският автомобилен производител BYD продава най-много пътнически електрически превозни средства в света. Но докато BYD води по обем на продажбите, след като за първи път по-рано тази година детронира Tesla като най-продаваната EV марка в света, американският производител на електрически автомобили, основан реализира много по-голяма печалба на продадено превозно средство от китайския си конкурент, съобщава Bloomberg.


BYD


През първите три тримесечия на годината BYD е продала 1 175 321 пътнически превозни средства с електрическо задвижване. Това число включва както напълно електрически автомобили, така и plug-in хибриди. За същия период Tesla е реализирала 908 573 електромобила, като така изостава с близо 30%.

По нетна печалба от продадено превозно средство Tesla е далеч напред, след като отчете 8,87 млрд долара за 9 месеца. За същия период резултатът на BYD е 9,31 милиарда юана или 1,14 млрд долара. Това означава, че Tesla реализира 9761 долара печалба от един продаден автомобил, което е 8 пъти повече от китайците с техните 1190 долара.

Експерти отбелязват, че огромният интерес към колите на Tesla позволява на американската марка да повишава цените и да прехвърли по-високите разходи за материали към клиентите. За да продължи да печели обаче, Tesla трябва да се включи в добива на литий – материал, който е нужен за батериите на електромобили. Това беше признато и от Илон Мъск, който е категоричен, че само чрез контролиране на доставките на суровини може да контролира цените и да максимизира печалбите.

В същото време , BYD е няколко крачки напред на този фронт. През юни китайската компания се съгласи да закупи шест литиеви мини в Африка, което би осигурило достатъчно доставки от минерала за следващото едно десетилетие. BYD също така си осигури договор за добив на литий в Чили, а през август обяви планове за придобиване на литиева мина и производство на завод за производство на батерии в китайската провинция Дзянси.

Всичко това означава, че BYD може да се превърне в доминиращ доставчик на батерии за различни производители, в това число и Tesla. В такъв случай е много вероятно големите маржове на печалба за автомобил на американския производител ще бъдат отмъкнати неговия китайски конкурент и доставчик.


0 от 500
  • #17
    6 rate up comment 1 rate down comment
    До 13 и 16 ( преди 1 година )
    Не си прав колата си е кола а колите на BYD не са много по-малки или за без пари (най-малката им е Dolphin дълга 4.10м и висока 1.55 но повечето им са средно големи а 5 метровите модели също доста им се продават) В този смисъл BYD има повече какво да губи защото покрива всички основни сегменти а Тесла тепърва ще вади компактни модели. И BYD и Тесла едва ли ще стигнат 20 милиона защото има и други фирми с голям растеж на електромобили които също инвестират много
  • #16
    1 rate up comment 4 rate down comment
    До 9 ( преди 1 година )
    Освен това ти казах, че сравняват ябълки с портокали, като продадените ябълки и портокали заедно, сравняват с продадените банани на Тесла. Електромобилите на тесла и BYD са в съвсем различни сегменти и ценови класове. Това е като да сравняваш продажбите на mercedes s-class с продажбите на volkswagen polo.
  • #15
    4 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Ако неадекватността на старите автопроизводители продължава, Тесла ще премине прага от 20 милиони коло 2030 година. Иначе BYD произвеждат много по-евтини "коли" и е нормално да продават повече. Но 35 % пазарен дял за миналия месец е ужасно много в Китай. Догодина с това темпо и Китай ще е като Норвегия. Какъв рев ще е, какви псувни ще има.
  • #14
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    шминтирита и дизелова принцеса... мъка и невежесто
  • #13
    5 rate up comment 6 rate down comment
    До 9 ( преди 1 година )
    Целта на Тесла никога не е била да продава най-много автомобили от всички останали. Тяхната скромна цел, която си поставиха през 2014 година е простичка. Тя е да имат 50% годишен ръст на продажбите и приходите всяка година до 2030 година, когато при този ръст излиза че трябва да продават 20 милиона автомобила годишно. Само дотам им се разпростират целите. Нямат за цел да продават повече. Ако някой може да продава повече, нека го прави.
  • #12
    12 rate up comment 1 rate down comment
    До долните ( преди 1 година )
    Хем спорите като твърдите коренно противоположни неща, хем и тримата не сте прави. Ако знаехте къде сте намира първата зарядна станция на Тесла, въобще нямаше да водите тази дискусия. Намира се на паркинга на хотел в Пловдив. За да стигнеш до нея трябва да слезеш от магистралата и да шофираш 15 минути само за да стигнеш до нея. Дали пък някой ще се отбие от магистралата, при положение че по самата магистрала вече има 10 бързи зарядни станции с по няколко колонки на тях, без да се отбиват.
  • #11
    5 rate up comment 2 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Споко , този с коментар #8 няма 15лв в джоба , ама не би дал 150к на някой си :):):) . Смешковец като повечето петролопитеци
  • #10
    4 rate up comment 3 rate down comment
    До 8 ( преди 1 година )
    Можеше да напишеш и по-злобен и едноклетъчен коментар. Естествено че станциите ги правят според това колко се смята че ще се ползват без значение кой от къде минава и какъв етнос е за това от 900 в Европа в България са 2 а в Исландия която е под 400 хил души са 8
  • #9
    8 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Дори да броим зареждаемите хибриди като половин електромобил то BYD е само малко зад Тесла почти наравно но тенденцията е да я мине и като чисти електромобили до 1-2 години. Разбира се изгледите за дългосрочен растеж на BYD извън Китай не са много добри ако комунистите в Китай не спрат с претенциите си към Тайван който никак не иска да се обединява с Марксистко-Ленинската еднопартийна република както се нарича Китай
  • #8
    9 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Китайците отдавна са задминали повечето европески производители не само тресла, просто трябва малко време. Иначе аз 150к ще ги дам на някой друг, а не на наглото наркоманче което направи станция тук не за вас, а за тези които минават от тук да заредят.