IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Утре е много важен ден за автомобилна индустрия

Европейската комисия трябва да приеме новия екологичен стандарт – Евро 7

След многократни отлагания на 12 октомври Европейската комисия трябва да даде зелена светлина на новите правила за вредни емисии на автомобилите - Евро 7. Както съобщава Automotive News, всъщност утре ще бъде публикуван целият набор от правила за изгорелите газове на превозните средства, продавани на Стария континент.


Евро 7


Приемането на регламента беше отлагано няколко пъти – първо в края на 2021 г., след това на 5 април и на 22 юни, като причината бяха протестите на много производители и свързаните с това нерешения на Комисията. Сега обаче новите правила трябва да бъдат приети в окончателния им вариант.

С въвеждането на Евро 7 ще бъдат ограничени допълнително емисиите от автомобили и камиони по отношение на замърсители като прахови частици, въглеводороди и въглероден окис. Новият стандарт ще замени сегашния Евро 6, който е в сила от 2014 г. Ако всичко върви по план, той ще определи стандартите на последното поколение на двигателите с вътрешно горене в Европа, които трябва да бъдат забранени за продажба на нови автомобили през 2035 г.

Датата 12 октомври обаче няма да бъде окончателна, тъй като след нея Европейската комисия ще премине към процес на „съвместно вземане на решение“, който трябва да уточни точните срокове за влизане в сила на Евро 7. Най-вероятно това ще стане през 2025 г., въпреки че има идея да бъде отложено с една или две години.

Както вече бе споменато, непрекъснатата промяна в дефиницията на параметрите на регламента Евро 7 се дължи на много фактори - на първо място трудния баланс между исканията на производителите и амбициите на Комисията за значително намаляване на емисиите. Те са насочени към плана „Fit for 55“ и забраната на двигателите с вътрешно горене, насрочена за 2035 г.

Всички тези закъснения само увеличиха страховете и недоволството сред производителите, които многократно искаха яснота относно параметрите, които трябва да се спазват. Това е така, защото проектирането на нови двигатели изисква разходи и време и за някои може да не си струва да инвестират в такова развитие. Гигант като Stellantis, например, вече обяви, че няма да инвестира в двигатели с Евро 7, като това беше повторено от Пол Грийнинг, директор на сектора за емисии и горива на ACEA.

„Не сме твърде убедени в предимствата на Евро 7. Пълна глупост е да се инвестират огромни средства в технология, която ще изчезне през 2035 г. - само 10 години след въвеждането на новия стандарт“, коментира Грийнинг.

Друг важен въпрос е дали Евро 7 ще важи за ванове и камиони, тъй като е малко вероятно те да бъдат изцяло електрически след 2035 г. Освен това, след тази дата ще продължат да се използват и произведени по-рано автомобили с ДВГ, но ако те отговарят на новите стандарти за вредни емисии, ще замърсяват много по-малко. И съответно ще бъдат намалени смъртните случаи, свързани със замърсяването на въздуха, които според Европейската агенция по околна среда са били повече от 300 000 през 2019 г.


0 от 500
  • #6
    10 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 3 години )
    Каквото и да сложат за филтрация,*** ще го изкорми и ще диша въздух на гето!за него правила не важат!
  • #5
    5 rate up comment 8 rate down comment
    До 2 ( преди 3 години )
    Случайно да си чувал че съществуват хибриди и коли движещи се на пропан-бутан за които не е нужен чудодеен филтър който да улавя всички вредни емисии и да не струва колкото колата. Ако беше реалистично все някой щеше да се сети за това "гениално" решение за филтър който да улавя всички вредни емисии на дизел вместо да "отбиват номера" с електрификация
  • #4
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Ами много ясно вместо да гори, трябва само да нагрява, тютюнджиите от кога са така ...
  • #3
    10 rate up comment 3 rate down comment
    Към 2 ( преди 3 години )
    Всъщност технологията е измислена отдавна. Към дизеловите двигатели се добавя водородна система. Водорода се впръсква през смукателните колектори преди дизела да мине през дюзата. Това подобрява изгарянето и намаля вредните емисии с 90%. Водорода не се съхранява никъде в колата а се произвеждана на момента чрез малка клетка за електролиза от вода. Само когато двигателя работи. Елиминира се DPF филтъра и се слага NOX филтър.
  • #2
    9 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Аз пък не мога да разбера защото трябва да се променя технологията на двг? Няма ли да е по лесно да се ползват старите доказани дизелови двг но към тях да се добави po добра филтрираща система след изпускателната тръба която да улавя всички вредни газове? Какво общо има двг? Проблема е в изпускателната система. Там няма никакви иновации последните години. Само отбиване на номера с някакви катализатори и ДПФ филтри които се запушват. Трябва да се измисли по добър филтър.
  • #1
    7 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    ...освен пак да го отложат или изобщо да не го приемат. Този парламент и комисии са си изпяли песента.