IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Утре е много важен ден за автомобилна индустрия

Европейската комисия трябва да приеме новия екологичен стандарт – Евро 7

След многократни отлагания на 12 октомври Европейската комисия трябва да даде зелена светлина на новите правила за вредни емисии на автомобилите - Евро 7. Както съобщава Automotive News, всъщност утре ще бъде публикуван целият набор от правила за изгорелите газове на превозните средства, продавани на Стария континент.


Евро 7


Приемането на регламента беше отлагано няколко пъти – първо в края на 2021 г., след това на 5 април и на 22 юни, като причината бяха протестите на много производители и свързаните с това нерешения на Комисията. Сега обаче новите правила трябва да бъдат приети в окончателния им вариант.

С въвеждането на Евро 7 ще бъдат ограничени допълнително емисиите от автомобили и камиони по отношение на замърсители като прахови частици, въглеводороди и въглероден окис. Новият стандарт ще замени сегашния Евро 6, който е в сила от 2014 г. Ако всичко върви по план, той ще определи стандартите на последното поколение на двигателите с вътрешно горене в Европа, които трябва да бъдат забранени за продажба на нови автомобили през 2035 г.

Датата 12 октомври обаче няма да бъде окончателна, тъй като след нея Европейската комисия ще премине към процес на „съвместно вземане на решение“, който трябва да уточни точните срокове за влизане в сила на Евро 7. Най-вероятно това ще стане през 2025 г., въпреки че има идея да бъде отложено с една или две години.

Както вече бе споменато, непрекъснатата промяна в дефиницията на параметрите на регламента Евро 7 се дължи на много фактори - на първо място трудния баланс между исканията на производителите и амбициите на Комисията за значително намаляване на емисиите. Те са насочени към плана „Fit for 55“ и забраната на двигателите с вътрешно горене, насрочена за 2035 г.

Всички тези закъснения само увеличиха страховете и недоволството сред производителите, които многократно искаха яснота относно параметрите, които трябва да се спазват. Това е така, защото проектирането на нови двигатели изисква разходи и време и за някои може да не си струва да инвестират в такова развитие. Гигант като Stellantis, например, вече обяви, че няма да инвестира в двигатели с Евро 7, като това беше повторено от Пол Грийнинг, директор на сектора за емисии и горива на ACEA.

„Не сме твърде убедени в предимствата на Евро 7. Пълна глупост е да се инвестират огромни средства в технология, която ще изчезне през 2035 г. - само 10 години след въвеждането на новия стандарт“, коментира Грийнинг.

Друг важен въпрос е дали Евро 7 ще важи за ванове и камиони, тъй като е малко вероятно те да бъдат изцяло електрически след 2035 г. Освен това, след тази дата ще продължат да се използват и произведени по-рано автомобили с ДВГ, но ако те отговарят на новите стандарти за вредни емисии, ще замърсяват много по-малко. И съответно ще бъдат намалени смъртните случаи, свързани със замърсяването на въздуха, които според Европейската агенция по околна среда са били повече от 300 000 през 2019 г.


0 от 500
  • #16
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Никола Панайотов ( преди 3 години )
    До тук Ок.Но няма проучване от какво гориво ще се произвежда пъти повече Ток,Ел.преносна мрежа,замърсяване от производство и брак на акумулатори,има ли Литии Мед Алуминии ,сервизи с нови кадри,зарядни станции,и всичко това дали няма да замърсява като цяло повече.Какво ще стане с всичките тези нефтени платформи и нефта ,рафинерии.тръби танкери.Вероятно най приемливо ще Е Хибриди с около80клм.пробег .Революциите винаги са били вредни .Еволюция Да.разумно. Войната сега виждаме какви *** изхвър
  • #15
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Класика ( преди 3 години )
    Казах ви : Европа ще се оправи много бързо ако вкараме лудите обратеняци при бай Ставри! Елементарно! Да идва Тръмп!
  • #14
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Пешо ( преди 3 години )
    азе съм махнал дпф-а че постоянно се запушваше и ми писна накрая. Онзи ден някакъв джендър-неутрален на светофара ми обяснява че съм правел облаци от сажди зад мен но аз кво да направя като продават некачествена нафта
  • #13
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    След вкарването на еко 6, вече двигателя не е най-големият замърсител на новите коли. Най-големият замърсител са гумите.
  • #12
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Дали пък не задминаха тези 10%, защото вече има предлагане за разлика от преди? Дали ако се предлагаше такова, че и по-голямо разнообразие от електромобили преди 10-20 години, днес въобще щяха да се обсъждат екологични норми за ДВГ за 2025 година или щеше да е безсмислено, защото никой не ги кара? Дали батериите вече нямаше да са на съвсем друго технологично ниво заради големите инвестиции в технологията им? Дали вече нямаше да се зареждат за пет минути и зарядните да са на всяко паркомясто?
  • #11
    2 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Утре вече стана днес. Как лети времето. А само преди четири години продажбите на електромобили бяха под един процент, а швабата и тинтири минтири ни обясняваха, че модата им ще отмине и само заблудени фенове ги купуват. Също така, стотици "учени" правеха смели прогнози, че през 2025 година вече 10% от продажбите ще са на електромобили, а тинти и каскета се смееха, че е невъзможно. Но в момента е 2022 година и продажбите на електромобили вече задминаха 10-те процента.
  • #10
    13 rate up comment 1 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 3 години )
    Финните частици са най-големият проблем за здравето. Само че над 90% от тях идват от износване на гуми и спирачки, а не от ДВГ емисии (разбира се, изключваме дизелите без филтри за частици). Електромобилите този проблем не го решават, даже го засилват заради по-голямото си тегло. Така че след няколко години очаквайте "електромобилгейт".
  • #9
    14 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Много хора не разбират, не само че е много трудно, ами почети невъзможно наличниат автопарк (по света) да се подмени само с електрички. Затова и последните години все повече се пробва да е преработят ДВГ да работят с водорд. Засвга е усепшно и може би това е решението. Със сигурност и тази технология има недостатъци, но смятам че ще бъде по лесно приета от 99.9%
  • #8
    8 rate up comment 2 rate down comment
    До 2, 3 и 5 ( преди 3 години )
    Проблема не е само във филтрите и това че изгорелите газове са вредни (саждите от дизела са канцерогенни и причиняват рак). Другият проблем е че при изгарянето се отделя въглероден диоксид, което не може да бъде избегнато, защото той се отделя винаги когато се изгаря фосилно гориво, назависимо какво е: бензин, дизел, метан, пропан бутан.
  • #7
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    който иска си слага ННОhttps://youtu.be/yXd_1FgWIh0всички казват че има осезаем ефект