IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Stellantis: Двигателят с вътрешно горене приключва след пет години

Корпорацията не вижда смисъл да инвестира в агрегати от стандарт Евро 7

От 2035 г. в държавите от Европейския съюз ще бъдат забранени за продажба всички нови автомобили с двигатели с вътрешно горене. Това се знае отдавна. Тази крайна дата обаче изглежда на практика ще бъде изтеглена и то значително, става ясно от думи на Давиде Меле, вицепрезидент на корпорацията Stellantis в Италия.

 

Screenshot 2022-10-07 085127

 

Audi вече обяви, че ще спре разработването на двигатели с изкопаеми горива през 2026 г. преди да спре продажбата им (включително презареждащи се хибриди) през 2033 г. - т.е. две години преди влизането в сила на европейското законодателство. И всички производители ще последват примера, макар че все още не всички са потвърдили годината, когато преходът ще бъде ефективен и електричеството ще бъде енергия номер едно.

В интервю за италианската агенция ANSA по повод кръгла маса за екологичния преход, Давиде Меле каза, че концернът „желае да играе водеща роля и да корегира срока от 2035 до 2030 г.“. Според мениджъра от икономическа гледна точка сега няма да има голяма причина да се инвестира в надграждане на термични агрегати заради стандарта Евро 7, който трябва влезе в сила през 2025 г. и ще остави много двигатели с вътрешно горене „извън играта“ поради очевидни причини за емисиите на CO2.

 

840px-Nissan-LEAF-Charging-California-EVgo-CleanTechnica-Kyle-Field-1

 

Давиде Меле допълва, че корпорацията Stellantis би искала да има някои корекции на стандарта Euro 7, за да насочи повече инвестиции върху електрически мотори, а не върху надграждането на ДВГ.

„Ние сме в процес на преход, но нека не забравяме, че има законодателство - в този случай стандарта Евро 7, който задължава производителите да инвестират отново в разработването на по-чисти топлинни двигатели – продължава Меле. – Те трябва да изчезнат през 2035 г., но в действителност 2027-а вече ще бъде година, в която двигателят с вътрешно горене ще бъде погребан.“

 

 

0 от 500
  • #41
    8 rate up comment 4 rate down comment
    bota156 ( преди 1 година )
    добре че тогава НЯМА да има ес, и брюкселските зелки ще се търкалят по пазарите а не в европарламата
  • #40
    21 rate up comment 2 rate down comment
    Бай Уй ( преди 1 година )
    Един пътнически самолет за един час изгаря толкова гориво, колкото моята кола за 20 години. Не мисля, че автомобилите са най-големият виновник за т.н. глобално затопляне.
  • #39
    27 rate up comment 3 rate down comment
    Гошко ( преди 1 година )
    То ток няма да има скоро, те само електроколи ще произвеждат... Тотална липса на връзка с реалният свят...
  • #38
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Еладжия ( преди 1 година )
    Абе ти,с твоето паркомясто,нормален ли си? От къде го извади че 10кв.м. могат да произвеждат ток за автомобил? По добре спри , че много се излагаш. Или слънцето грее на макс денонощно и целогодишно?
  • #37
    10 rate up comment 0 rate down comment
    Любопитен ( преди 1 година )
    Като дойде Епохата на Лудият Макс (2),какви ли коли ще се карат? Щото (работеща) инфраструктура НЯМА да има....
  • #36
    28 rate up comment 2 rate down comment
    Алекс ( преди 1 година )
    Конят е най екологичното превозно средство трева има навсякъде!
  • #35
    11 rate up comment 5 rate down comment
    Fatmaka ( преди 1 година )
    Ми ако нямате пари за къща с двор, защо по-дяволите ви е кола ?!?
  • #34
    16 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    По-скоро стелантис приключва до 5 години, уейки
  • #33
    5 rate up comment 19 rate down comment
    До долните ( преди 1 година )
    Именно! При всички положения едно паркомясто заема много по-голяма площ, отколкото е площта необходима за инсталиране на фотоволтаици, които да генерират енергията, която ползва електромобила годишно.Един паркинг със 100 паркоместа може да генерира енергията за 200 автомобила. А паркоместата са в пъти повече от автомобилите, следователно няма никакъв проблем нито с площта нито с цената на оборудването за зареждане на всички автомобили и ток ще има на ниска цена. Засега желание няма.
  • #32
    5 rate up comment 3 rate down comment
    До 32 ( преди 1 година )
    Разликата между гараж и паркинг е че в гараж от 2те страни има стена а на паркинга най-често до теб има кола широка да кажем 1.80 и като си отваряш вратата тя влиза и в неговото паркомясто докато в гараж опира стената вместо съседната кола която едва ли плътно си заема мястото до сантиметър щото няма да е широка 2.50 метра