IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Бъдещето на Volkswagen Golf е под въпрос

Все по-високите разходи за разработка на автомобили с ДВГ може да доведат до отказ от легендарния хечбек

През март 2021 година от Volkswagen уверено обявиха, че Golf, T-Roc, Tiguan и Passat ще получат модели от следващо поколение. Това изявление, обаче, може да се е оказало малко преждевременно в случая с хечбека, тъй като новоназначеният изпълнителен директор на компанията остава предпазлив относно бъдещето на Golf.


Volkswagen Golf


В интервю за германския вестник Welt Томас Шефер казва, че все още не е взето решение за разработване на модел от девето поколение на популярния модел. Бившият бос на Skoda, който пое марката Volkswagen тази пролет, поставя под въпрос бъдещето на Golf поради нарастващите разходи с разработването на автомобили, оборудвани с двигатели с вътрешно горене.

Очаква се регулациите Euro 7 да влязат в сила през следващите години и те ще повишат цените на автомобили с ДВГ с 3 000 до 5 000 евро, според Шефер. Той смята, че краят е близо за колите, с цени около 10 000 евро в Европа, тъй като модернизирането на двигателите за да се справят с все по-тежките рестрикции за емисиите ще вдигне (неприемливо много)разходите за разработка

Шефът на Volkswagen обяви, че се подготвя фейслифт на настоящия Golf в средата на жизнения му цикъл, но появата на 9-о поколение е несигурно на този етап. Шефер посочва, че проектирането на нов автомобил с ДВГ, който е малко вероятно да има традиционния жизнен цикъл от 7-8 години, може да не си струва, добавяйки, че е „изключително скъпо“ да се разработят превозни средства, отговарящи на Евро 7.


Томас Шефер


Четейки между редовете изявлението му, че Golf 9 няма да се продава пълните седем до осем години, то е свързано със забраната за продажба на нови автомобили, оборудвани с бензинови или дизелови двигатели, която ще влезе в сила в Европейския съюз през 2035 г. Настоящото поколение съществува от 2019 година и вероятно ще получи фейслифт през 2023/2024, който ще се продава още три до четири години.

Потенциален Golf Mk9 би могъл да се появи през 2027 година, което означава, че "смъртта" на поколението може да съвпадне със смъртта на ДВГ в ЕС. Някои европейски пазари биха могли да решат да преминат към електромобили по-рано, което впоследствие ще повлияе на продажбите на Golf, като ограничи неговата наличност.

Томас Шефер заявява, че окончателно решение относно това дали ще има девети Golf ще бъде взето през следващите 12 месеца. Той казва, че при малките коли е трудно да се компенсират по-високите разходи за разработка, които идват с Euro 7, така че можем да заключим, че бъдещето не изглежда страхотно и за суперминито Polo. Всъщност, от Audi вече казаха, че ще се сбогуват с механично свързания A1 след това поколение, а субкомпактният кросоувър Q2 също върви към край на кариерата си.

0 от 500
  • #19
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Ггг ( преди 1 година )
    Не бойте се, у България нема да изчезне в близките 50г.
  • #18
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До 17-и ( преди 1 година )
    Да бе, Бийтъла изобщо не изчезна преди 5 години поне...а Октавията - ако резнат Голфа къ мислиш - ще оставят Октавийката ли?!
  • #17
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Газко Уазков ( преди 1 година )
    Маркетинг стратезите няма да позволят името на емблематичен модел да изчезне! Може и да се появи като New Golf, но няма да изчезне! Както не изчезнаха Октавия, Бийтъл.....
  • #16
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До #6 ( преди 1 година )
    Ок, спрян е 2021 година. Не много далеч...
  • #15
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    "И как точно са "супер зле", като имат втората най-икономична задвижваща система след Тесла" Ама това кой ти го каза? Корейските и японските системи са по-икономични от германската. Хем че и германската използва японски или корейски батерии или части по електрониката.
  • #14
    1 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    И как точно са "супер зле", като имат втората най-икономична задвижваща система след Тесла, прилични скорости на зареждане, OTA, не колд-гейтват и не рапид-гейтват?
  • #13
    2 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Електричките са им супер зле, което беше очаквано с оглед на това, че до последно си правиха дизели. Сега да махнат и голфа и да видим колко човека извън Германия ще си купят тая сапунеркс ID.3. Megane E-Tech е два пъти по-добра кола и това е по всички ревюта, които съм гледал.
  • #12
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Абе ( преди 1 година )
    Това са мокри сънища на жълтурите.
  • #11
    14 rate up comment 1 rate down comment
    Jonny ( преди 1 година )
    След тази новина в Перник обявиха тридневен траур.
  • #10
    11 rate up comment 2 rate down comment
    Скакауец ( преди 1 година )
    Голфо е вечен! Ше се поуизвежда у Пеуник!!