IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Бъдещето на Volkswagen Golf е под въпрос

Все по-високите разходи за разработка на автомобили с ДВГ може да доведат до отказ от легендарния хечбек

През март 2021 година от Volkswagen уверено обявиха, че Golf, T-Roc, Tiguan и Passat ще получат модели от следващо поколение. Това изявление, обаче, може да се е оказало малко преждевременно в случая с хечбека, тъй като новоназначеният изпълнителен директор на компанията остава предпазлив относно бъдещето на Golf.


Volkswagen Golf


В интервю за германския вестник Welt Томас Шефер казва, че все още не е взето решение за разработване на модел от девето поколение на популярния модел. Бившият бос на Skoda, който пое марката Volkswagen тази пролет, поставя под въпрос бъдещето на Golf поради нарастващите разходи с разработването на автомобили, оборудвани с двигатели с вътрешно горене.

Очаква се регулациите Euro 7 да влязат в сила през следващите години и те ще повишат цените на автомобили с ДВГ с 3 000 до 5 000 евро, според Шефер. Той смята, че краят е близо за колите, с цени около 10 000 евро в Европа, тъй като модернизирането на двигателите за да се справят с все по-тежките рестрикции за емисиите ще вдигне (неприемливо много)разходите за разработка

Шефът на Volkswagen обяви, че се подготвя фейслифт на настоящия Golf в средата на жизнения му цикъл, но появата на 9-о поколение е несигурно на този етап. Шефер посочва, че проектирането на нов автомобил с ДВГ, който е малко вероятно да има традиционния жизнен цикъл от 7-8 години, може да не си струва, добавяйки, че е „изключително скъпо“ да се разработят превозни средства, отговарящи на Евро 7.


Томас Шефер


Четейки между редовете изявлението му, че Golf 9 няма да се продава пълните седем до осем години, то е свързано със забраната за продажба на нови автомобили, оборудвани с бензинови или дизелови двигатели, която ще влезе в сила в Европейския съюз през 2035 г. Настоящото поколение съществува от 2019 година и вероятно ще получи фейслифт през 2023/2024, който ще се продава още три до четири години.

Потенциален Golf Mk9 би могъл да се появи през 2027 година, което означава, че "смъртта" на поколението може да съвпадне със смъртта на ДВГ в ЕС. Някои европейски пазари биха могли да решат да преминат към електромобили по-рано, което впоследствие ще повлияе на продажбите на Golf, като ограничи неговата наличност.

Томас Шефер заявява, че окончателно решение относно това дали ще има девети Golf ще бъде взето през следващите 12 месеца. Той казва, че при малките коли е трудно да се компенсират по-високите разходи за разработка, които идват с Euro 7, така че можем да заключим, че бъдещето не изглежда страхотно и за суперминито Polo. Всъщност, от Audi вече казаха, че ще се сбогуват с механично свързания A1 след това поколение, а субкомпактният кросоувър Q2 също върви към край на кариерата си.

0 от 500