IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Volkswagen бе осъден за още един „Дизелгейт“

Отново незаконен софтуер, но няколко години преди мегаскандала

Съдът на ЕС постанови за незаконен софтуер, монтиран на дизелови превозни средства на Volkswagen, който деактивира филтрирането на замърсяващи емисии при определени температури. Решението проправя пътя за искане на обезщетение от пострадалите клиенти.


Volkswagen TDI


„Устройство, което гарантира спазване на граничните стойности на емисиите на азотен оксид само когато външната температура е между 15 и 33 градуса по Целзий, представлява забранено устройство за предпазване от повреда“, пише най-висшият европейски съд. При стойности по-нагоре или надолу, системата за рециклиране на отработените газове се намалява или дори спира.

Съдът на ЕС, който е със седалище в Люксембург, беше сезиран от австрийския Върховен съд и две регионални съдилища след жалба на купувачи, претендиращи за анулиране на техните договори за продажба, сключени между 2011 и 2013 г.

С „такъв дефект на автомобила, който не е незначителен“, прекратяването на договорите „по принцип не е изключено“, смята съдът на ЕС. Германският производител обяснява, че е инсталирал този софтуер, за да защити двигателя - аргумент, който „не го прави законен“, отново подчертават европейските магистрати.

Немската група е трябвало да може да обоснове „непосредствени рискове от повреда или злополука (...), с такава тежест, че да генерират конкретна опасност при шофиране“ на автомобила. И дори тогава софтуерът не е могъл да „работи през по-голямата част от годината“.


В реакция, изпратена до AFP, от Volkswagen заявяват, че отговарят на всички критерии, като твърдят, че системата за контрол на емисиите работи до температура от 10 градуса. „Следователно въздействието на съдебното решение е минимално (...) и гражданските искове за обезщетения са обречени на провал“, заключава групата.

Този случай е различен от Дизелгейт, който избухна през септември 2015 година, но поставя подобен проблем. „С днешното си решение Volkswagen отново е въвлечен в скандала с изгорелите газове. Няколко милиона собственици на превозни средства сега могат да се обърнат срещу групата от Волфсбург“, реагира в прессъобщение германският адвокат Клаус Голденщайн, който представлява повече от 45 000 клиенти в Дизелгейт.

0 от 500
  • #6
    1 rate up comment 1 rate down comment
    iiii ( преди 1 година )
    kara6 li zad tdi smardi ujasno.
  • #5
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Боб ( преди 1 година )
    Малко им е.
  • #4
    3 rate up comment 0 rate down comment
    IM-just-DrtiйУАЙТBoY ( преди 1 година )
    Все пак, в прека връзка с горната статия, току-що по новините на официалната ГЕРМАН. ТВ програма /Das Erste/ бе публикувана и пресната вест, че досегашният VW-шеф Дийц го уволняват - по усмотрение на Надзорния съвет като вследствие на тези многобройни скандали през последните няколко години, довели до тотални загуби и сдаване на позиции на този доста едър водещ авто-К.0.НЦЕРН; затова негово место ще го заеме воделия доскоро ПОРШ-Групата г-н БЛУМЕ. Предполага се, че е за доброто им общо бъдеще...
  • #3
    10 rate up comment 2 rate down comment
    смех ( преди 1 година )
    Забелязвате ли ги че осъдени 5 пъти а не плащат и стотинка обезщетение
  • #2
    12 rate up comment 18 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    дизела е доказано боклучава технология само глопатси ги купуват
  • #1
    9 rate up comment 5 rate down comment
    IM-just-DrtiйУАЙТBoY ( преди 1 година )
    То, именно затова, поради такива ми ти /скрити и прикрити/ причини напоследък цените на сите предлагани от тях модели стигат космик-височини, напр. последният ГОЛФ в UK го беха предложили за точно 100 хиляди БГ-ЛЕВА... ДЗЛАТЕН на ПЕРНИШКАТА МУ МАММА.БГ стана ТОЯ!!!