IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Бивш шеф на Ferrari: Вече няма италиански коли

Лука ди Монтедземоло смята, че Италия вече е в периферията на индустрията

Една емблематична фигура от света на автомобилите – маркиз Лука ди Монтедземоло, изрече тежка присъда за италианските марки, която отдавна всички знаят, но от неговите уста има много повече тежест: „Италианска кола вече не съществува, остава само Ferrari". Това той направи в интервю за Corriere della Sera в памет на Серджо Пининфарина 10 години след смъртта му. Легендарният дизайнер си отиде от този свят на 85-годишна възраст преди малко повече от 10 години, но остави трайна следа в индустрията.

 

montezemolo.jpg

 

Думите на бившия президент на Ferrari (1991-2014 г.) са много горчиви за неговите сънародници: „Повтарям, след като Ferrari бъде премахнато, произведена в Италия кола вече няма да съществува. Stellantis е френска група, Lamborghini е немски, Maserati е немски, Fiat е френски. И много велики производители от Торино също са изчезнали. Това затруднява развитието на таланта на нашите проекти и компании. И Серджо щеше да съжалява. Тъжно е. Може би казвам това, защото се сещам за онези гиганти, които белязаха една епоха. Торино беше една от най-важните столици в света в областта на дизайна и автомобилната индустрия. И бяха произведени продукти, които продължиха във времето, които понякога станаха почти безсмъртни. Вместо това днес е периферна“.

Монтеземоло е също така основател и президент на компанията Nuovo Trasporti Viaggiatori и от октомври 2012 г. вицепрезидент на Unicredit. Той говори с дълбоко възхищение за Серджо Пининфарина. Припомняйки си времената, в които си е сътрудничил с Пининфарина във Ferrari, Монтедземоло заяви как тогава всичко е минавало през Италия и точно през Торино. Той смята, че липсата на големи италиански компании върви ръка за ръка с липсата на харизматични фигури като тази на Пининфарина.

 

copertina-luca-cordero-di-montezemolo-una-vita-al-comando.jpg

 

Монтеземоло допълва: „За да правите красиви коли през онези години, трябваше да дойдете в Торино, беше задължително, а днес вече не е така. Серджо Пининфарина беше емблемата на тези ценности. Когато той се отказа, почти нямаше нужда да поставя логото на Ferrari или Made in Italy. Веднага се знаеше, че този продукт идва от неговата ръка. Това е стойност, която рискуваме да загубим“.

Италианският бизнесмен, който е бил и президент на Maserati и председател на FIAT, говори и за сегашния период на електрическите автомобили, като не смята, че това е проблем, а напротив: „Дизайнът също може да има свобода и при електрическите автомобили. Проблемът е липсата на италианската кола. Дизайнът, който създаде страната ни, е бил и продължава да бъде културна ценност и то не само при автомобилите. Пининфарина щеше да е гений дори в периода на „зелената“ ера. Дизайнът може да има свобода и върху електрическите автомобили. Ако не друго, проблемът е, че вече няма италианска кола, повтарям го“.

 

 

0 от 500
  • #10
    8 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Поредния дето си мисли че щом е бил директор трябва да го смятат за голям експерт.
  • #9
    32 rate up comment 3 rate down comment
    Италианец ( преди 2 години )
    Когато на хората им писне от квадратните немски кашони и хентай японски герой да не говорим за Рено и Дачия по вече приличат на пералня, пак ще се върнат на красивите коли. Жалко че през това време ще изчезнат уникални брандове като Ланчия , Мазерати а може би и Алфа Ромео .
  • #8
    26 rate up comment 5 rate down comment
    Нищо чудно ( преди 2 години )
    Доста крайно изказване на Монтедземоло!По тази логика и немски коли няма. Акциите им са в ръцете на араби и какви ли не, правят ги в Китай, САЩ и къде ли не и с малки изключения за отделни модели не се произвеждат в Германия, дизайнерите им не са германци, а частите са предимно китайски! Автомобилното производство отдавна не е национален, а интернационален бизнес, което доведе до липсата на идентичност и масовото производство на грозни *** за задоволяване на пазар от маса *** консуматори!
  • #7
    2 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Как така Фиат е френски!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!?
  • #6
    18 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Преписалия статията е покъртителен ***. Щом може да каже, че Мазерати е немско, значи нямам думи. Мазерати е на Стелантис, а това е всичко друго но не и автомобилна медия.
  • #5
    5 rate up comment 27 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Изобщо не съжалявам , че няма италианска кола . И ми е все тая дали ще има !
  • #4
    32 rate up comment 4 rate down comment
    До 1 и 2 ( преди 2 години )
    До 1 и 2..Подобна простотия могат да изрекът само хора който никога не са карали Италиански коли. Поредните жертви на пропагандата "Супер немските коли"
  • #3
    15 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Хаха Стелантис не е френска семейство Аниели има основна ръководна роля а Мазерати е на Стелантис как ще е немска
  • #2
    8 rate up comment 35 rate down comment
    Фиатче ( преди 2 години )
    Добра новина, по-малко таратайки.
  • #1
    8 rate up comment 39 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Ами пазара решава. Явно на хората не им трябват италиански бракми.