IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Бивш шеф на Ferrari: Вече няма италиански коли

Лука ди Монтедземоло смята, че Италия вече е в периферията на индустрията

Една емблематична фигура от света на автомобилите – маркиз Лука ди Монтедземоло, изрече тежка присъда за италианските марки, която отдавна всички знаят, но от неговите уста има много повече тежест: „Италианска кола вече не съществува, остава само Ferrari". Това той направи в интервю за Corriere della Sera в памет на Серджо Пининфарина 10 години след смъртта му. Легендарният дизайнер си отиде от този свят на 85-годишна възраст преди малко повече от 10 години, но остави трайна следа в индустрията.

 

montezemolo.jpg

 

Думите на бившия президент на Ferrari (1991-2014 г.) са много горчиви за неговите сънародници: „Повтарям, след като Ferrari бъде премахнато, произведена в Италия кола вече няма да съществува. Stellantis е френска група, Lamborghini е немски, Maserati е немски, Fiat е френски. И много велики производители от Торино също са изчезнали. Това затруднява развитието на таланта на нашите проекти и компании. И Серджо щеше да съжалява. Тъжно е. Може би казвам това, защото се сещам за онези гиганти, които белязаха една епоха. Торино беше една от най-важните столици в света в областта на дизайна и автомобилната индустрия. И бяха произведени продукти, които продължиха във времето, които понякога станаха почти безсмъртни. Вместо това днес е периферна“.

Монтеземоло е също така основател и президент на компанията Nuovo Trasporti Viaggiatori и от октомври 2012 г. вицепрезидент на Unicredit. Той говори с дълбоко възхищение за Серджо Пининфарина. Припомняйки си времената, в които си е сътрудничил с Пининфарина във Ferrari, Монтедземоло заяви как тогава всичко е минавало през Италия и точно през Торино. Той смята, че липсата на големи италиански компании върви ръка за ръка с липсата на харизматични фигури като тази на Пининфарина.

 

copertina-luca-cordero-di-montezemolo-una-vita-al-comando.jpg

 

Монтеземоло допълва: „За да правите красиви коли през онези години, трябваше да дойдете в Торино, беше задължително, а днес вече не е така. Серджо Пининфарина беше емблемата на тези ценности. Когато той се отказа, почти нямаше нужда да поставя логото на Ferrari или Made in Italy. Веднага се знаеше, че този продукт идва от неговата ръка. Това е стойност, която рискуваме да загубим“.

Италианският бизнесмен, който е бил и президент на Maserati и председател на FIAT, говори и за сегашния период на електрическите автомобили, като не смята, че това е проблем, а напротив: „Дизайнът също може да има свобода и при електрическите автомобили. Проблемът е липсата на италианската кола. Дизайнът, който създаде страната ни, е бил и продължава да бъде културна ценност и то не само при автомобилите. Пининфарина щеше да е гений дори в периода на „зелената“ ера. Дизайнът може да има свобода и върху електрическите автомобили. Ако не друго, проблемът е, че вече няма италианска кола, повтарям го“.

 

 

0 от 500
  • #20
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Ламарин Тенекеджиев ( преди 1 година )
    Когато си направим нашето FIAT - Fabrica Italiana Automobili Torino, да речем - ФАБА(Фабрика Аутомобили Булгара Асеновград) тогава можем да коментираме толкова негативно.
  • #19
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Веско ( преди 1 година )
    То български червени домати няма вече, аз за италианските коли плача :(
  • #18
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Няма по-добри от италианците в автомобилния дизайн и по-големи калпазани в качеството!
  • #17
    0 rate up comment 8 rate down comment
    само пица и спагети ( преди 1 година )
    ужас,вече няма да има ръждиви разпадащи се след 4 години кошници на които ламарината е толкова тънка че понякога вратат се огъва от по силно затваряне.няма да има италианска салата от дебели сплитки кабели които влизат в дупка в каросерията в един цвят ,някъде там вътре са свързани с абсолютно безмислен ккнектор в който от другата страна излизат същите кабеши но с различен цвят.няма да има изгорели табла с цветомузика индикираща всевъзможни проблеми които се дължат на изгорял сензор.довиждане!!!
  • #16
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Popa ot razgrad ( преди 1 година )
    Погледнете отбора на Ферари във Формула 1 и ще разберете как италианската автоиндустрия е стигнала до това дередже...едно правилно решение не могат да вземат...ненапразно Бърни Еклестон беше казал че проблема на Ферари е че там работят прекалено много италианци...
  • #15
    0 rate up comment 12 rate down comment
    Джипко Бибитков ( преди 1 година )
    Нямало вече италиански коли ! Бре !? Че то тва лошо ли е ? Отървахме се най-сетне, значи! Аз още навремето, когато Фиат фалира покрай "голфоубиеца" се бях обнадеждил, ама ... Пустото им правителство ги подпря да не далдисат ! Никога не съм разбирал причината човек да си купи Фиат, например... :) При целия останал избор... :)
  • #14
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Popa ot razgrad ( преди 1 година )
    Големият въпрос тук е защо и как се стигна до тази ситуация...Монтецемоло много добре знае отговорите, но те не са никак приятни за италианците...
  • #13
    12 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Италия е засмукана от Германия и унищожена, като индустриална държава. В момента е една селкостопанска държава, която без евро фондове е загинала. Свръх висок държавен дълг, най-високият в ЕС. Това е на практика фалирала държава, селскостопански придатък на Германия. Кадърните италиански специалисти отиват в чужбина да се реализират. Познато ли ви е? Същото е и у нас с тази разлика, че нашия дълг не е така голям. В Италия няма раждаемост и е пълно с емигранти от Африка. Жалко за красива Италия.
  • #12
    24 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    За съжаление е прав. Немците задушиха икономиките на цяла Европа и ги концентрираха за себе си. Направиха ги с различни механизми и яко лобиране и задкулисни игри. Това не е само в автоиндустрията, а в почти всичко. Пример са търговските вериги. Където стъпят задушават малкия и среден бизнес и източват парите на държавата. В бананови републики като нашата дори и данъци не плащат. Ако някой не вярва да ми каже примерно Лидл, Кауфланд или Метро колко данъци плащат у нас! Нищо не плащат.
  • #11
    1 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Мазерати немски????