Италианският производител Ferrari представи единствения по рода си роудстър SP51. Суперколата е изградена на базата на модела 812 GTS и е боядисана в специално разработена червена цветова схема Rosso Passionale, а в интериора се залага на червена алкантара, текстил Kvadrat и въглеродни влакна под лъскав лак.
Серията Ferrari One-Off включва автомобили, създадени по индивидуални проекти и в един екземпляр. По правило те се базират на серийни суперавтомобили, които са напълно преработени, за да задоволят нуждите на богатите клиенти. Например купето Omologata е преработено 812 Superfast, а новият роудстър SP51 е бил 812 GTS spider.
Дизайнът на двувратката е разработен в Ferrari Styling Center по поръчка на колекционер от Тайланд. Шасито, оформлението и двигателят са останали от базовия модел, но каросерията е напълно оригинална. За оптимизиране на формата са използвани компютърни симулации и пълномащабни тестове във вятърен тунел, като по отношение на акустичния комфорт, новата кола почти не се различава от стандартен автомобил.
В същото време, за разлика от 812 GTS, SP51 изобщо няма покрив, което означава, че суперколата трябва да бъде по-лека и по-бърза. Специално за автомобила е разработена трислойна червена цветова схема Rosso Passionale. Ивиците на предния капак и задната част, които продължават в кабината, са намек към Ferrari 410 S от 1955 г., докато мостът от въглеродни влакна между обтекателите е намек към състезателните прототипи от 60-те години на миналия век. Така роудстърът смътно прилича на тарга - и това също не е направено случайно.
Други детайли също са променени - като предните светлини с нов дизайн, в съответствие с този на най-новите модели Ferrari, а също така алуминиевите джанти, носещи малки перки от въглеродни влакна, и задната част, доминирана от нов дизайн, който включва светлините.
Още снимки на уникалния роудстър на Ferrari - вижте в галерията:
Двигателят, очевидно, не е пипан. При 812 GTS, атмосферният V12 6.5 развива 800 к.с. и е съчетан със 7-степенна автоматична трансмисия с двоен съединител. Ускорението от 0 до 100 км/ч при конвенционалната суперкола отнема по-малко от 3 секунди, а до 200 км/ч – 8,3 секунди. Максималната скорост надхвърля 340 км/ч.