IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ferrari представи най-практичния си модел

Purosangue не е SUV, но има 4 врати, задвижване 4х4 и струва 390 000 евро

Ferrari дълго време се съпротивляваше на нарастващата лудост по кросоувърите, като бившият главен изпълнителен директор Серджо Маркионе заяви само преди шест години, че такава кола ще се появи „само през трупа му“. Маркионе напусна този свят, но още преди смъртта си промени своето мнение за такъв автомобил.


Ferrari Pursonogue


Решението за създаване на кросоувър беше взето от Ferrari още през 2017 г. и сега тази кола е пред нас. В компанията все още са сигурни, че понятията SUV (Sport Utility Vehicle) и Ferrari са несъвместими, така че внимателно избягват това добре познатото съкращение. Няма обаче как да бъде избегнат друг познат термин - „кросоувър“.

Purosangue е и първото фабрично Ferrari с четири пълноценни странични врати, като в гамата на марката заменя GTC4Lusso, което беше с 3 врата и имаше 4 пълноценни седалки. Името Purosangue се превежда от италиански като „чистокръвен” и беше одобрено за проекта F175 преди четири години.

Трябва да отдадем заслуженото на ръководителите на проекта - те не последваха модата, икономическите стандарти или китайските митнически бариери. Следователно, под капака е поставен каноничният V12 атмосферен двигател Ferrari, въпреки че бяха обмислени и други варианти. Сред тях имаше и хибриди, които ще се появят на по-късен етап.


Ferrari Pursonogue


Самият двигател F140 е същият като този на суперавтомобила Ferrari 812 Superfast – 6,5-литров, атмосферен, който има директно впръскване на горивото и система за смазване със сух картер. Мощността не е рекордна – 725 к.с. и 716 Нм, тъй като на други модели на марката този мотор развива до 840 к.с. Сред суперкросоувърите на пазара в момента обаче Purosangue е рекордьор, като превързхожда всички познати до момента модели. На свой ред, те го превъзхождат като въртящ момент, но това е нормално за турбодвигателите.

Самият мотор е разположен отпред, но е изместен в основата. А на задната ос е монтирана осемстепенна роботизирана скоростна кутия с два съединителя. Самата трансмисия е като на суперкола, което означава, че системата за задвижване на четирите колела е различна от тази на останалите. Това е същата система 4RM, която се появи на Ferrari FF преди 11 години - няма традиционна трансферна кутия, но има отделна двускоростна скоростна кутия за предните колела, монтирана в предния край на двигателя.

Вместо диференциали има два пакета мокри съединители, които променят сцеплението на всяко от предните колела. Тази подредба направи възможно постигането на истинско разпределение на теглото на суперавтомобила от 49:51 в полза на задния мост.


Ferrari Pursonogue


За кросоувъра е разработена нова алуминиева платформа, която е с 5% по-лека от тази GTC4Lusso с три врати, но в същото време устойчивостта на усукване се е увеличила с 30%. Шасито с управление на всички колела е същото като на купето Ferrari 812 Competizione, а в допълнение Purosangue е първият модел с активно окачване, наречено FAST (Ferrari Active Suspension Technology).

Разработени в партньорство с Multimatic, електронно контролираните амортисьори помагат за контролиране на накланянето на каросерията, за да поддържат кросоувъра наравно с традиционните суперколи Ferrari.

Purosangue е значително по-малък от основния си конкурент Lamborghini Urus. Дължината - 4973 мм (минус 140 мм), ширина - 2028 мм (плюс 11 мм) и височина - 1589 мм (минус 49 мм). Но междуосието на Ferrari е по-голямо - 3018 мм срещу 3002 мм. Предните колела са 22-цолови, а задните – 23. Задните врати се отварят срещу посоката на движение и имат електрическо задвижване за лесно отваряне и затваряне.


Ferrari Pursonogue


В кабината има четири отделни места, като всички са оборудвани с електрическо задвижване. Традициите на съвременните модели на Ferrari са спазени - има превключвател за режим на шофиране на волана, управление на фаровете и мигачите и миниатюрни селектори на централния тунел.

Няма го обичайният централен екран на мултимедийната система, вместо това има отделен 10,2-инчов екран пред пътника. Освен това във Ferrari са се отказали от стандартната навигация, като за нея ще се използва смартфон, който може да бъдат свързан чрез интерфейса Apple CarPlay или Android Auto.

Капацитетът на багажника - преди това недостижим за автомобили от Маранело, е 487 литра. Облегалките на задните седалки могат да се сгъват ( те са електрически) за превоз на дълги предмети.


Ferrari Purosangue


Освен всичко друго, Ferrari Purosangue се оказа тежък – дори чистото тегло достига 2033 кг. С пълно оборудване то е 2173 кг, като бензиновият резервоар побира 100 литра. За сравнени, Urus с 4,0-литров битурбо V8 тежи 2197 г.

Що се касае до динамиката, новият модел от Маранело е рекордьор по максимална скорост в този клас – 313 км/ч. Зад него се нареждат Aston Martin DBX707 (310 км/ч) и Lamborghini Urus Performante (306 км/ч) са зад него. Времето за ускорение от 0 до 100 км/ч е 3,3 секунди – същото, колкото и на Porsche Cayenne Turbo GT.

Ferrari Purosangue ще бъде пуснат в продажба следващата пролет и ще струва приблизително 390 000 евро. Интересът към модел е огромен, като във Ferrari очакват именно на него да се падат около 20% от продажбите. Въпреки това, във Ferrari няма да гонят рекорди, като ще произвеждат не повече от 2200 бройки на година. Както и досега, първите ще бъдат за най-лоялните клиенти на марката.


Още снимки на първия кросоувър на Ferrari - вижте в галерията:


0 от 500
  • #22
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Вярно. Сравнява автомобил от класическа марка, на който мястото на магистралата по право е в изпреварващата лента с превозно средство, което може да се движи с едва 90 км.ч. между тировете.
  • #21
    6 rate up comment 2 rate down comment
    До 20 ( преди 1 година )
    За съжаление някой прави опити.В последно време,такива бая се навъдиха.Жалка история.
  • #20
    9 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Тук вярно ли някакъв сравнява един от мохиканите в автомобилостроенето Ферари с ширпотребата Тесла!!!!!!!!!!!!!!!
  • #19
    6 rate up comment 1 rate down comment
    До 19 ( преди 1 година )
    А Ферарито можеш да си го позволиш така ли?!Пич ти в някоя паралелна вселена ли живееш:)))))
  • #18
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    гроздето е кисело и виното станало на оцет който престоял и след много години получаваш балсамико общо взето това е феррари автомобили за ценители
  • #17
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Пропов ( преди 1 година )
    Определено са се справили да НЕ покажат СУВ, ама да отхапят от пазара точно на тия недоразумения. Една практична кола за цялото семейство, за ежедневието, за пазаруване, за пътуване. По ми прилича на хотхеч. Ама много хот. И все пак висока кола и брилянтно пътно поведение - няма как да стане. Ако не усещаш пътя със задните си части - не си в спортна кола. За фукане става, ама не е за сериозни бензинови глави. ФФ си остава истинското семейно Ферари и това е.
  • #16
    1 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    до 17: Най-голямото предимство на Тесла е, че не можеш да си я позволиш.
  • #15
    5 rate up comment 1 rate down comment
    До 16 ( преди 1 година )
    И кои са те??
  • #14
    2 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    до 7: Не си особено прав. Ферари са известни с уникалните двигатели, пътно поведение и такива неща, но също така с ужасяващата ергономия и софтуер. Качеството им също не е особено добро, но за такива нишови марки се приема. Така че за всекиму каквото харесва. Тесла определено си има силни страни, които при Ферари липсват.
  • #13
    4 rate up comment 11 rate down comment
    По-добре ( преди 1 година )
    Тесла модел Y и останалите пари да си ги харчиш :)