С някои малки изключения, всички класически модели на Ferrari са скъпи колекционерски придобивки в наши дни, като някои струват десетки милиони долари. Не можем да кажем съвсем същото за модерните машини на италианската марка, но някои от нейните суперколи със сигурност надхвърлят седемцифрени суми, макар да са на по няколко години.
Един такъв екземпляр е LaFerrari, който е представен като духовен наследник на Ferrari Enzo. Машината е с редица първи и важни неща за компанията, сред които е първата хибридна технология, използвана от италианците, както и най-мощният им модел по онова време.
Почти десетилетие по-късно, LaFerrari е търсен колекционерски предмет. Обикновено сменя собственика си за повече от 3 милиона долара, но екземплярите с малък пробег струват много повече. През май 2022 година, червен модел Aperta със само 259 км пробег беше продаден за 5,36 милиона долара, превръщайки се в най-скъпата кола, продавана някога в интернет.
Суперколата имаше и версия за пистови надпревари, наречена FXX-K. Произведен в едва 40 екземпляра, този вариант се счита за най-ултимативното и рядко LaFerrari. Но всъщност не е - най-редки са тестовите прототипи на суперколата, които ще бъдат предложени на търг през този август. Тези невиждани досега "мулета" са помогнали LaFerrari да се оформи като суперколата, която сега всички познаваме и всеки един от тях има различни специфики.
Прототипът за първа фаза, с вътрешен индекс F150 Muletto M4, е всъщност доста различен от LaFerrari. Това е така, защото той е базиран на 458 Italia. Не е красива гледка, каквато сме свикнали да виждаме от марката и със сигурност изглежда, че е сглобен набързо. Но именно това е колата, която стартира програмата LaFerrari.
Прототипът от втора фаза, наречен F150 Mulotipo MP1, изглежда малко повече като серийното LaFerrari. Той е с предсерийно шаси и купе, както и с прототипна версия на V12 двигателя. Също така е оборудван и с прототипна система HY-KERS, като е бил използван за тестове между март 2012 и август 2013 година.
Последният прототип - от третата фаза на проекта, се нарича F150 Prototipe Preserie PS1. Той е визуално идентичен със серийния модел и е с всичките технологии, които клиентите могат да открият в доставените им машини LaFerrari. И за разлика от другите две машини има червени панели Rosso Corsa по купето.
Колекцията включва също и прототип на Ferrari F12tdf. Познат с вътрешен код MP4, той е използван за да се тества и финализира F12 Tour de France - лимитирана серия на суперколата, която отдава почит на 250 GT Berlinetta, участвала в иконичната надпревара през 50-те години на миналия век.
Уникалните прототипи на Ferrari ще бъдат пуснати на търг в края на август, като ще се предлагат поотделно. Все още няма очаквания за цената на която ще бъде лансирана всяка една машина, но според специалисти, тя ще е по-висока от тази на серийно LaFerrari и вече текат предвиждания за поне 5 милиона долара на всяка машина. За прототипа на F12tdf се очаква сумата да чукне повече от милион долара.
Повече снимки на редките прототипи на Ferrari вижте в галерията: