IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

BMW 767iL (E32) разкрива тайните на своя чудовищен V16 двигател

Моторът е толкова голям, че охладителната система е поставена в багажника (ВИДЕО)

BMW е направило някои от най-великите, най-красивите и най-мощните производствени модели в историята на автомобилната индустрия. Германският производител обаче така и не предложи превозно средство с двигател V16, въпреки че през втората половина на 80-те години има проект за 7-Series с 16-цилиндров мотор.


BMW V16


Подобен автомобил така и не се появява в серийно производство, но е направен работещ прототип, който съществува и днес. Екип на канала CarRanger в YouTube имаше привилегията да прекара известно време със „седмицата“ с V16 двигател (поколение E32), като дори засне ново видео, показващо автомобила в детайли.

Видеото е на немски, но дори да не разбирате този език, ще научите много за този автомобил. Планирано е той да бъде по-бърз и по-стабилен от най-мощната S-Class в края на 80-те години, като за целта е модифициран вече съществуващ двигател – M70 V12. Добавени са 4 цилиндъра, а работният обем достига 6,7 литра, като са сменени или променени голяма част от детайлите, както и системата за управление на мотора.


BMW V16

16-цилиндровият агрегат е съчетан с шестстепенна скоростна кутия и развива 408 к.с. и 625 Нм въртящ момент. Тези цифри може да не са много впечатляващи днес, през 80-те години на миналия век те позволяват на големия седан да ускори от 0 до 100 км/ч за около 6 секунди, а максималната скорост е 282 км/ч.

Така наречеото 767iL обаче така и не достигна до производство, тъй като има големи недостатъци в дизайна. Като за начало двигателят беше толкова голям, че нямаше достатъчно място отпред за охладителната система, което принуди BMW да премести цялата система в багажника. Товарната част беше практически неизползваема и имаше други проблеми с емисиите, които правеха седана с V16 негоден за масово производство.


0 от 500
  • #12
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    До #10. Малко прочети какви рекорди са чупили по състезанията Порше и БМВ,мааалко разгледай характеристиките на немските постижения е автомобилостроенето и тогава погледни Хамерите. Освен евтина мощност няма с какво друго да блеснат ;) За това като видят Ферари,Ламбо,Бентли се обръщат,а БМВ и Мерцедес са си все още елитни марки. Там даже повече от Европа- карат ги предимно адвокати,лекари..Колкото до к.с. първото Ламборгини е с толкова (350) , но от НАПОЛОВИНА по-малък двигател.
  • #11
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Времето на истинските коли и когато БМВ беше на върха
  • #10
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Anonimen ( преди 1 година )
    До #8. Ако знаеше защо са имали толкова малко конр толкова, нямаше да се излагаш сега тука. През 60-те тия 7 литрови зверове са правели 350 коня. Даже Импалата от 63-та е произвеждала 425 коня от 7 литров V8.През 70-те е имало петролна криза и за това се е наложило да намалят конските сили за да имат по-малък разход на гориво.
  • #9
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Flashlight ( преди 1 година )
    Ненормалници..
  • #8
    5 rate up comment 1 rate down comment
    До големите разбирач ( преди 1 година )
    До големите разбирачи - 1, 2, 6 и 7.Много сте прости.Ама много.Предполагам,че сте се пръкнали на този свят неотдавна.За да се стигне до "ама сега инженерите вадят такава мощност от по-малки мотори", ПЪРВО е трябвало да се тръгне от някъде.Сещате ли се?Май не. 80та година сигурно и родителите Ви не ги е имало.И сега за да ви натикам на куче в г*з - американските копфтори от едно време от 7+ литров *** вадят малко над 100 коня. Сега как ви изглеждат моторите на БМВ от 80те?*** не ...
  • #7
    1 rate up comment 6 rate down comment
    Валентин ( преди 1 година )
    Пълен ***
  • #6
    5 rate up comment 18 rate down comment
    А малии ( преди 1 година )
    7литра 16 цилиндъра и мижави 400 коня и набира бетер хонда чивик
  • #5
    1 rate up comment 5 rate down comment
    Тавана е виснал ( преди 1 година )
    Като на старият ми голф ;)))
  • #4
    17 rate up comment 1 rate down comment
    Пропов ( преди 1 година )
    Хора без грам познания по темата сипят тук присъди. Ако навремето инженерите(предимно немските) не са откачали от време на време, сега всички трябваше да караме Корола и Голф, най много Пасат. Но не всичко искаме да сме толкова принизени и обезличени. Не всички сме такива пресметливи скръндзи и слава богу. Иначе прогреса би бил безсмислен.
  • #3
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    1-ви, говорим за 80-те години, не за сега. Иначе 2006 в съм карал Мустанг с 4.4 мотор, с умопомрачаващите ~300кс, когато такава мощ се вадеше от 4 цилиндров 2.0. Но на времето моторите бяха "чисти" а не турбинирирани, с компресор за хибридни да не говорим. Или не са се сетили, но по-скоро не са могли да направят W8, което пак ще им даде 16 цилиндъра, на по-малко място.