В продължения на десетилетия малките автомобили представляваха сериозен дял от продажбите в Европа, тъй като бяха идеалното превозно средство за голяма част от градовете. Те са маневрени и икономични, което им дава сериозно предимство пред останалите предложения на пазара. Постепенно обаче те се превръщат в сериозно предизвикателство за производителите, тъй като печалбите от тях са малки, а внедряването на нови технологии ги оскъпява и ги прави все по-трудно продаваеми.
В новите условия на електрификация на индустрията, когато светът се насочва към по-скъпи електромобили, а стандартите за безопасност се покачват, бъдещето на малките коли е поставено на карта. Много производители вече се отказват от такива автомобили, защото не могат да постигнат цена, от която да печелят. Друг пък продължават да залагат на тях поне до 2025 г., когато ще бъде въведен новия екологичен стандарт Евро-7. А какво ще стане след това, предстои да видим.
Имат ли бъдеще малките коли? (ГАЛЕРИЯ):
Целта на Fiat като част от групата Stellantis е да се съсредоточи върху градските автомобили и семейните хечбеци. Моделът 500 беше успешен и сега италианската марка работи върху поредица от малки модели, използвайки технологиите на Stellantis. Те ще се основават на концепцията Centoventi от 2019 г., като сред тях ще има SUV-версия на Panda, за която може да бъде възродено името Punto.