IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Производителите на електромобили са изправени пред нов проблем

Европейската комисия се готви да обяви лития за „токсично вещество“

Надпреварата между производителите се пренася на ново поле – това на електрификация на автомобилния парк в Европа и по света. Това превръща пазара на батериите за електрически превозни средства в едно основните предизвикателства пред индустрията през следващите години. Съответно, броят на фабриките за батерии и първите инфраструктурни проекти за обработка на литий за промишлена употреба се увеличават с бързи темпове.


литий


Производителите на електромобили обаче са изправени пред нов, сериозен проблем, който може да има непредвидими последици. В момента Европейската комисия разглежда директива, която има за цел да класифицира три литиеви соли като токсични вещества. Това са литиевият карбонат, литиевият хидроксид и литиевият хлорид, които може да бъдат бъдат класифицирани като токсични продукти от категория 1A и да се считат за потенциално изложени на риск за плодовитостта и вероятно да причинят проблеми с растежа на плода, както и при кърмени деца.

В момента се извършва оценка на тези рискове от Европейската агенция по химикали (ECHA) по предложение на Френската агенция за здравна безопасност (ANSES). Очаква се решение до края на годината, което при необходимост може да бъде валидирано от Европейската комисия. А това е нещо, от което очевидно се страхуват играчите в литиевата индустрия и, по-общо – производителите на батерии и на електромобили.

„Ако трите литиеви соли поемат по този път, това може да има значителни непредвидени последици, поставяйки под въпрос дългосрочната жизнеспособност на лития, произвеждан, рафиниран, използван и рециклиран в Европейския съюз“, каза Роланд Шавас, генерален секретар на Асоциацията на производителите на литий.

0 от 500
  • #29
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Хладилник, климатик и термопомпа не са едно и също нещо. Двигател и турбина не са едно и също нещо. Но аз адвокати като теб съм сигурен, че в твоят свят водата е суха. Ще си останеш клоун, в който и форум да спамиш, а съм сигурен, че си спамил в много.
  • #28
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    "Ей, верно как само забравих - бъркаш превозните средства с агрегати."Това пък въобще не си го разбрал. Според статията В 27-часов маратон един Model S 100D измина 1078 км с едно зареждане на батерии. https://automedia.investor.bg/a/0-nachalo/31571-tesla-model-s-100d-izmina-nad-1000-km-s-edno-zarejdane/?cp=3 Тоест 100 киловатчаса са и стигнали за 27 часа шофиране - по 3,7kWh/ч. Това е еквивалента на 0,37л/ч гориво, а твоя двигател харчи поне два пъти повече само при работа на място.
  • #27
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Шемет, нищо няма КПД над 100%. Когато вземеш някога да заковаш два пирона, ще видиш колко е лесно за такива дървени философчета като теб. Последно си бил физик или инженер, но още спориш, че имало било КПД над 100%? Що имаш такова желание да се излагаш? Граничи с толкова много психични разстройства.
  • #26
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Ами смесвам ги, защото 1. хладилника и климатика са термопомпи. 2. ВЕЦ и ветрогенераторите са ВЕИ. 3. А третото дори не си го разбрал. Не всеки газов котел има над 100% КПД, а само кондензните. Това е така защото при изчисление на КПД енергията на горивото се взима от калориите на долната топлина на горене, защото така е прието и като се добави и топлината от кондензацията на водни пари, калориите на изхода са повече отколкото в горивото. Ти отричаш и трите, та се налага да съм адвокат на физичн
  • #25
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Бъркаш всичко, освен това , за което папагалстваш. Но т.к. не разбираш какво повтаряш често е объркано. Вониш на адвокат, но ако много искаш просто кажи какво бачкаш. Обещавам, че много ще се смея.
  • #24
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Твърдиш, че не си адвокат, но смесваш хладилник, климатик и термопомпа, както и вец с ветрогенератор, но определено най-голямата дивотия е как газово котле има КПД над 100%. Естествено, за повече мирис припознаваш собствените си скудоумия за чужди. Какво бачкаш, шемет? Или не бачкаш нищо, но спамиш с 200 скудоумия на час? Ей, верно как само забравих - бъркаш превозните средства с агрегати.
  • #23
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    А това че не можеш да четеш си е твой проблем. Коментар 26 от другата тема, написан един час преди да се "объркам" в тази:я ми кажи при две атомни централи с обща мощност 4200 мегавата и потребление на България 3600 мегавата, какво ще правим излишните 600 мегавата днес?А ако към тях добавим още 1000 мегавата от вятър ВОДА и слънце как точно смяташ да се балансира системата? Е то аз не разбирам и питам тебе с реални данни от времето в което пиша. Не те питам за някакви хипотетични примери?
  • #22
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Аз нищо не бъркам. Ти си този който си мисли че вец-овете НЕ са възобновяеми източници и НЕ трябва да ги слагам при вятърните генератори и фотоволтаиците. Последно водноелектрическите централи възобновяем източник на енергия ли са или не са според тебе? Да или не?
  • #21
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Да сме живи и здрави ( преди 1 година )
    Ще си караме на нафта още дълги години!
  • #20
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Адвокате, толкова си зле, че бъркаш вецовете с ветрогенераторите. 1000% имаш хуманитарно образование, което по дефолт е за боклукаааа.