Европа планира пълен отказ от продажбите на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене, като това трябва да стане през 2035 г. Дотогава има още доста време, като междувременно производителите трябва да направят няколко крачки в тази посока. Следващата е въвеждане на екологични стандарт Евро 7, който ще влезе в сила през 2025 г. Основната промяна при него е намаляването на емисиите на азотни оксиди (NOx) до 0,03 гр/км, но това ще изисква редица усилия, тъй като в момента двигателите с вътрешно горене, работещи на бензин, могат да намалят емисиите си до 0,06 гр/км.
За достигане на новите изисквания, всички двигатели ще трябва да получат електрическа подкрепа, което означава, че те ще бъдат хибриди. Така превозните средства ще могат през повечето време да се движат с нулеви вредни емисии. Засега автомобилните любита на големите производителите отлагат официалното приемането на новия стандарт. Нека обаче да видим как се стигна до него и какви са разликите между отделните стандарти през годините.
Историята на екологичните стандарти (ГАЛЕРИЯ):
През есента на тази година изискванията стават още по-строги: азотен оксид – не повече от 0,06 гр/см, въглероден окис – 0,1 гр/км и въглеводород – 0,1 гр/км. Емисиите на сажди са намалени до не повече от 0,005 гр/км. На пазара излязоха нови двигатели със сложни системи за впръскване и увеличаване на мощността, което се отрази на тяхната надеждност. От това пострадаха водещи производители, чиито първи агрегати от нов тип се оказаха доста проблеми.
По-късно инженерите намериха начин да адаптират атмосферните двигатели към стандарт Евро. Това стана с увеличение на компресията и поставянето на по-мощни катализатори, което доведе до поскъпване на агрегатите и съответно на самите автомобили.