Кризата с коронавируса донесе още един проблем пред европейските автомобилни компании. През миналата седмица европейската асоциация на производителите на автомобили (ACEA) поиска от Европейската комисия да отложи въвеждането на новите екологични стандартни, които трябва да влязат в сила през 2020 г. Това обаче среща сериозна съпротива от страна на германските членове на асоциацията, които са инвестирали огромни суми в електрически превозни средства и не искат забавяне.
Въпреки това, изпълнителният директор на Fiat-Chrysler - Майк Манли, който сега е президент на ACEA и представлява тези, които са за отлагане, подписа официално писмо до председателя на Европейската комисия Урсула фон дер Лейен. В него се настоява именно за облекчаване на екостандартите, като той е подписано от още 3 асоциации – на европейските доставчици на оборудване, на производителите на гуми и на фирмите за ремонт на автомобили.
Като основен аргумент в писмото се посочва фактът, че пандемията е спряла развитието и производството на превозни средства. Това разстройва и плановете на производителите за постигане на нови екологични стандарти в определените срокове. И се настоява, Европейската комисия да направи нужните промени в тези срокове.
От Volkswagen обаче са категорично против тази промяна. Говорител на германския концерн заяви, че законодателството за нивата на СО2 в ЕС e прието и тази правна ситуация е определяща за VW Group. Тази позиция беше подкрепена от Daimler и BMW Group, които също настояват за спазване на приетите правила за вредните емисии. На същото мнение и Юлия Полисканова, директор на неправителствената организация Transport&Environment, базирана в Брюксел.
„Въпреки, че цялостното икономическо възстановяване е от решаващо значение, не бива да позволяваме на някои опортюнистични производители на автомобили да използват кризата, за да може безсрамно да отменят целите на ЕС в областта на екологията и автомобилите. Спадналите продажби обаче не може да влияят на закона, тъй като е важно не колко, а какви коли продаване. Всички стимули за повишаване на търсенето, след като нормалният живот се възобнови, трябва да бъдат насочени към автомобили с нулеви емисии. Това ще помогне за запазване на работните места в Европа, ограничаване на замърсяването и повишаване на конкурентоспособността на автомобилната ни индустрия“, обясни Полисканова.
Снимка: Electrec