Европа планира пълен отказ от продажбите на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене, като това трябва да стане през 2035 г. Дотогава има още доста време, като междувременно производителите трябва да направят няколко крачки в тази посока. Следващата е въвеждане на екологични стандарт Евро 7, който ще влезе в сила през 2025 г. Основната промяна при него е намаляването на емисиите на азотни оксиди (NOx) до 0,03 гр/км, но това ще изисква редица усилия, тъй като в момента двигателите с вътрешно горене, работещи на бензин, могат да намалят емисиите си до 0,06 гр/км.
За достигане на новите изисквания, всички двигатели ще трябва да получат електрическа подкрепа, което означава, че те ще бъдат хибриди. Така превозните средства ще могат през повечето време да се движат с нулеви вредни емисии. Засега автомобилните любита на големите производителите отлагат официалното приемането на новия стандарт. Нека обаче да видим как се стигна до него и какви са разликите между отделните стандарти през годините.
Историята на екологичните стандарти (ГАЛЕРИЯ):
Настоящият стандарт беше приет преди 8 години и доведе индустрията до предела на двигателите с вътрешно горене. Инженерите определи Евро 6 като „убиецът на двигателя с вътрешно горене“, тъй като беше възможно да се изпълнят изискванията единствено с поставяне на електронна система за впръскване и турбокомпресор. Това доведе и до намаляване на разхода на гориво. А целта беше от септември 2015 г. да се постигне намаляване на вредите емисии с цели 0,67%.
Този стандарт все още не е задължителен за някои европейски държави, поради които производството на атмосферни двигатели все още продължава. То обаче ще бъде невъзможно при въвеждането на Евро 7, за който вече стана дума. И който, на практика, ще сложи край на двигателя с вътрешно горене. А това не се харесва на производителите и на синдикатите в Европа, защото отказът от тези мотори ще доведе до фалит на някои заводи на отделните производители.