Европа планира пълен отказ от продажбите на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене, като това трябва да стане през 2035 г. Дотогава има още доста време, като междувременно производителите трябва да направят няколко крачки в тази посока. Следващата е въвеждане на екологични стандарт Евро 7, който ще влезе в сила през 2025 г. Основната промяна при него е намаляването на емисиите на азотни оксиди (NOx) до 0,03 гр/км, но това ще изисква редица усилия, тъй като в момента двигателите с вътрешно горене, работещи на бензин, могат да намалят емисиите си до 0,06 гр/км.
За достигане на новите изисквания, всички двигатели ще трябва да получат електрическа подкрепа, което означава, че те ще бъдат хибриди. Така превозните средства ще могат през повечето време да се движат с нулеви вредни емисии. Засега автомобилните любита на големите производителите отлагат официалното приемането на новия стандарт. Нека обаче да видим как се стигна до него и какви са разликите между отделните стандарти през годините.
Историята на екологичните стандарти (ГАЛЕРИЯ):
Стандартът Евро 4 повишава изискванията, като емисите на азотен оксид вече трябва да бъдат не повече от 0,08 гр/м, на въглероден окис – 1,0 гр/м, а на въглерод – 0,10 гр/км. Стойностите на саждите са 0,025 грКм, като за за се справят с това, дизелови двигатели трябва да бъдат обоудвани с филтър за твърди частици.