IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Каква е разликата между екостандартите - от Евро 1 до Евро 7?

Инженерите правят чудеса, за да спасят двигателите с вътрешно горене, но триковете им се изчерпват

Европа планира пълен отказ от продажбите на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене, като това трябва да стане през 2035 г. Дотогава има още доста време, като междувременно производителите трябва да направят няколко крачки в тази посока. Следващата е въвеждане на екологични стандарт Евро 7, който ще влезе в сила през 2025 г. Основната промяна при него е намаляването на емисиите на азотни оксиди (NOx) до 0,03 гр/км, но това ще изисква редица усилия, тъй като в момента двигателите с вътрешно горене, работещи на бензин, могат да намалят емисиите си до 0,06 гр/км.

За достигане на новите изисквания, всички двигатели ще трябва да получат електрическа подкрепа, което означава, че те ще бъдат хибриди. Така превозните средства ще могат през повечето време да се движат с нулеви вредни емисии. Засега автомобилните любита на големите производителите отлагат официалното приемането на новия стандарт. Нека обаче да видим как се стигна до него и какви са разликите между отделните стандарти през годините.

Историята на екологичните стандарти (ГАЛЕРИЯ):

0 от 500
  • #15
    27 rate up comment 27 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Нафтовите печки изобщо, ама да ви кажа изобщо не димят, ако ще и евро 6 да са. Всеки ден ги виждам, като подада газ на някое кръстовище как изпушват черно. Говоря за модели 2019-2022 а за по-стари да не говорим какви кадилници са. Ако и на това не вярвате тръгнете по Витиня нагоре и се залепете зад някоя такава кола да видите как изпушва. Най-гадното обаче е, когато вземе да се чисти катализатора им. Такава гадна миризма е някаква кисела, която ти залепва на гърлото и не можеш дъх да си поемеш.
  • #14
    26 rate up comment 1 rate down comment
    До всички ( преди 1 седмица )
    Пълна глупост е да се гледа и съди по годината на производство-с години не е променян двигателя и какво от това 96 или 2001г
  • #13
    16 rate up comment 1 rate down comment
    Nick ( преди 1 седмица )
    Какво значение има след като в България не важат
  • #12
    16 rate up comment 8 rate down comment
    случаен минувач ( преди 1 седмица )
    Най-екологичното гориво е метанът. Никакви сажди, повечето продукти на изгаряне са вода. Да се пускат повече модели с метанови двигатели. Скоро се возих на БМВ с фабричен метан - вози перфектно!
  • #11
    31 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Проблемът на дизелът спрямо бензинът (при таралясниците) е, че бензин без катализатор визуално и по мирис не можеш да го познаеш. Докато при дизела налице е чисто черна димна завеса и невероятна смрад. Няма ден без да видя поне няколко такива. Интересното е, че на хартия са минали тест за "димност", а съм сигурен че в тази пушилка не се е виждал уредът
  • #10
    24 rate up comment 4 rate down comment
    #10 ( преди 1 седмица )
    Не е само воня. 90% от сърдечносъдовите заболявания и канцероген
  • #9
    11 rate up comment 1 rate down comment
    Devil 666 ( преди 1 седмица )
    Интересно...колата ми е VW PASSAT 2,8 бензин , 193 к.с. 4 motion automatic 2002 г. С ЕВРО 4 ! С два катализатора...А в статията пише , че ЕВРО 4 е от 2005 г. ?
  • #8
    11 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Средната възраст на автомобилите в Испания клони към 12 години, което ще рече че са около Е3/Е4
  • #7
    21 rate up comment 8 rate down comment
    Хвалипръц ( преди 1 седмица )
    Електромобилите ще са следващия "гейт" - сега ги броят за нулеви емисии, само че емисиите им на финни частици от по-бързото износване на гумите са значително по-високи.
  • #6
    6 rate up comment 5 rate down comment
    notangel ( преди 1 седмица )
    За 2010 да, за 2022 не