IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Каква е разликата между екостандартите - от Евро 1 до Евро 7?

Инженерите правят чудеса, за да спасят двигателите с вътрешно горене, но триковете им се изчерпват

Европа планира пълен отказ от продажбите на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене, като това трябва да стане през 2035 г. Дотогава има още доста време, като междувременно производителите трябва да направят няколко крачки в тази посока. Следващата е въвеждане на екологични стандарт Евро 7, който ще влезе в сила през 2025 г. Основната промяна при него е намаляването на емисиите на азотни оксиди (NOx) до 0,03 гр/км, но това ще изисква редица усилия, тъй като в момента двигателите с вътрешно горене, работещи на бензин, могат да намалят емисиите си до 0,06 гр/км.

За достигане на новите изисквания, всички двигатели ще трябва да получат електрическа подкрепа, което означава, че те ще бъдат хибриди. Така превозните средства ще могат през повечето време да се движат с нулеви вредни емисии. Засега автомобилните любита на големите производителите отлагат официалното приемането на новия стандарт. Нека обаче да видим как се стигна до него и какви са разликите между отделните стандарти през годините.

Историята на екологичните стандарти (ГАЛЕРИЯ):

0 от 500
  • #7
    24 rate up comment 8 rate down comment
    Хвалипръц ( преди 1 година )
    Електромобилите ще са следващия "гейт" - сега ги броят за нулеви емисии, само че емисиите им на финни частици от по-бързото износване на гумите са значително по-високи.
  • #6
    6 rate up comment 5 rate down comment
    notangel ( преди 1 година )
    За 2010 да, за 2022 не
  • #5
    28 rate up comment 19 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    до 3. Не съм номер 1 и не карам само на компа. Вися по задръствания и мирише зад дизела дори зимата при затворени прозорци. Аман. И 2010 да е, пак е кандилник.
  • #4
    37 rate up comment 7 rate down comment
    Наблюдател ( преди 1 година )
    С бюрокрацията в Брюксел ЕС се само закопа икономически! Вместо технологичен Европа е лидер единствено в идиотщините!
  • #3
    31 rate up comment 6 rate down comment
    До коментар #1 ( преди 1 година )
    Ти не си добре ... Разликата е огромна между старите дизели и тия след 2000та година.Ама така е като караш само на компа коли явно си много "осведомен"
  • #2
    8 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Вие не сте добре. Поредната статия която не е завършена!! Глупост и безобразие!!!!!!!
  • #1
    34 rate up comment 39 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    И резултата е един и същ.Вонящите дизели бълват смряд каквото и евро да са.