Европа планира пълен отказ от продажбите на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене, като това трябва да стане през 2035 г. Дотогава има още доста време, като междувременно производителите трябва да направят няколко крачки в тази посока. Следващата е въвеждане на екологични стандарт Евро 7, който ще влезе в сила през 2025 г. Основната промяна при него е намаляването на емисиите на азотни оксиди (NOx) до 0,03 гр/км, но това ще изисква редица усилия, тъй като в момента двигателите с вътрешно горене, работещи на бензин, могат да намалят емисиите си до 0,06 гр/км.
За достигане на новите изисквания, всички двигатели ще трябва да получат електрическа подкрепа, което означава, че те ще бъдат хибриди. Така превозните средства ще могат през повечето време да се движат с нулеви вредни емисии. Засега автомобилните любита на големите производителите отлагат официалното приемането на новия стандарт. Нека обаче да видим как се стигна до него и какви са разликите между отделните стандарти през годините.
Историята на екологичните стандарти (ГАЛЕРИЯ):
Държавите от ЕС одобряват следните граници за вреднии емисии: азотен оксид – по-малко от 0,10 гр/см, въглероден окис – по-малко от 2,55 гр/км и въглеводороди – по-малко от 0,62 гр/см. Тези стандарти все още могат да бъдат постигнати от двигатели с карбуратор. За намаляване на емисиите са разработени катализатори от ново поколение, а за първи път е въведена система за наблюдение на състава на продуктите, отделяни от отработените газове при двигатели с елекронно впръскване на горивото. Това е „ламда-сонда“, която определя съотношението на количеството гориво и окислителя.