IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Audi призова за отказ от нефта и посочи конкретен срок

Европейските производители трябва да го направят до 18 години

Главният изпълнителен директор на Audi - Маркус Дюйсман, заяви, че европейските производители на автомобили са длъжни да се обединят и да прекратят предлагането на превозни средства с двигатели с вътрешно горене от 2040 г.


Маркус Дюйсман


"Нека да проявим мъжество и да поемем отговорност, като се задължим да се откажем напълно от изкопаемите горива от 2040 г. Длъжни сме да насочим цялата си енергия към електрически автомобили за индивидуална мобилност", категоричен е Дюйсман, цитиран от агенция Reuters.

Самата компания Audi, както е известно, планира да прекрати производството на автомобили с ДВГ от 2033 г. (тоест след 11 години). Аналогични планове има и Volkswagen, който се готви да стори същото през 2035 г., но само в Европа. В САЩ и Китай пълната електрификация ще бъде извършена по-късно.

Не всички производители обаче са убедени, че ДВГ трябва да бъдат погребани. В интервю за Auto Motor und Sport директорът по развитието на BMW - Франк Вебер, заяви, че компанията му засега не иска да се отказва от превозните средства с конвенционално задвижване.

"Съвременният ДВГ все още ни е нужен и затова ние в BMW работим над агрегати от ново поколение - бензинови, дизелови, 6-цилиндрови, 8-цилиндрови. Те напълно ще отговарят на бъдещите екологични стандарти", обясни Вебер.

0 от 500
  • #14
    4 rate up comment 2 rate down comment
    До 14 ( преди 2 години )
    Не знам дали осъзнаваш че дори golf мощност струва над 100 хиляди лева. Да не говорим че дори и базови модели Volkswagen,Mercedes BMW audi от по-висок клас струват повече. Точно тези хора които си ги купуват са първите потенциални клиенти които да си купят електромобили и да стимулират развитието на зарядната инфраструктура за останалите. Тесла още догодина се очаква да представи модела си за 25 хиляди долара.
  • #13
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Klasika ( преди 2 години )
    Да си прокарват корпоративните си сделки им е нужна тази война и затова пращат оръжие на Украйна за да продължи по-дълго!!
  • #12
    2 rate up comment 6 rate down comment
    Klasika ( преди 2 години )
    И този при бай Ставри!!! Слуга на зелената секта! Скрита клетка спяща,която са събудили!...- тези които измислиха ковид,бутнаха фалшиво Тръмп за да затворят кръга! Но ще се води рано или късно разследване срещу този джендър, Трюдо, Меркел, Макрон, Урсула, Байдън,министрите на Австрия, Австралия, Германия, Италия, и ще ги накажат!!! Но жалко е ,че минаха години от живота ни! Този е от "клоаката" на тези които предизвикаха войната за да прикрият далаверите от ковид и тази война им служи да си прок
  • #11
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До 11 ( преди 2 години )
    Предполагам говориш за Швейцария, Монако или Монте Карло. Иначе да попитам щом болшинството коли са над 100к как най-продаваните коли в Европа са в В сегмент. От Сандеро до Поло кое струва 100к. Дори Ярис ГР май не удря толкова. В С сегмент - втория най-продаван същата работа. В D извън луксозните трудно удряш толкова
  • #10
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Като се замислиш, много голяма част от новите автомобили които се купуват както в България така и по света, струват повече от тези 100 000 лв, като първоначално това ще са тези които ще преминат на електромобили. Евтините автомобили ще са последните. Самите автомобилни производители сега нямат сметка да произвеждат евтини електромобили от така или иначе дефицитните материали и компоненти за електромобили. Това ще се промени с масовото им производство.
  • #9
    1 rate up comment 1 rate down comment
    същия ( преди 2 години )
    "..за 100+ хил избираш адекватна семейна..." - имах предвид адекватна елекрическа кола.
  • #8
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Много си прав, че колата е привилегия, а не право както го чувства българина. Но ако оставим да карат коли само хора живеещи в къщи или малки комплекси означава да имат коли 10-тина % от населението и то не задължително заможните 10%. Това означава свиване на авто индустрията, фалити, липса на конглокенция и още по-скъпи коли. Отделно остава въпроса с цената - за 100+ хил избираш адекватна семейна кола или приличен Мерцедес и тн или доста по-евтин топ Пасат, Камри или каквото ти е на сърце.
  • #7
    4 rate up comment 2 rate down comment
    bo ( преди 2 години )
    Е, да де,.. да плащаме по 50000 евра за някакъв електрически *** и по 100000 за средно луксозен....Смехории! Гледам едно просто Митсубишу Еклипс хубрид отива на 90000лева. Тези тука откачиха май.....
  • #6
    9 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Трябват ти реално по 10-тина зарядни, но при положение че хората са коректни и не паркират на зарядните, ами си правят сметката като им се зареди колата да се дръпнат. А това няма да се случи - съвременния човек е нетолерантен и мързелив. Та реално ще трябват доста повече Това струва не малко пари.
  • #5
    10 rate up comment 2 rate down comment
    до 3 ( преди 2 години )
    Да всеки иска по-бърз автомобил, но на колко хора им се дават 60-70 хил лв за субкомпактен електромобил с 200 км реален пробег на дълъг път. Или 100-110 за приличен семеен автомобил с приличен пробег. И не на последно място за един блок 8 етажа 3 входа по 3 апартамента - 72 апартамента т.е. минимум около 100 автомобила. В задачата се пита колко зарядни станции се искат за една панелка.