IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Началото на края - Audi спря продажби на дизели

Нидерландия е първият пазар, на който ограничението вече е факт

Компанията, която даде на света концептуалния R8 V12 TDI и torquetastic Q7 V12 TDI - Audi, обяви, че ще прекрати продажбите на нови автомобили с дизелови двигатели в Нидерландия. Причината е намаляващо търсене на модели с такова гориво, като ограничението влиза в сила от 1 април.


Audi


След тази дата моделите на Audi с двигател с вътрешно горене в Нидерландия ще се предлагат само с бензинови двигатели, част от които работят с електромотор като plug-in хибридни агрегати. Моделите с обозначения TFSI и TFSIe ще се продават с увеличаваща се гама от електрически превозни средства.

Въпреки че дизеловите Audi вече няма да се предлагат в Нидерландия и инженерите са се отказали от разработването на задвижващи агрегати, работещи с изкопаеми горива, компанията от Инголщад ще пусне на пазара едно цяло поколение нови конвенционални двигатели. Това ще стане през 2023 г., като всички мотори ще бъдат електрифицирани с различните хибридни системи.

Германският производител предприема предпазни мерки, за да направи своите двигатели с вътрешно горене по-ефективни. Така Audi ще избегне плащането на такси при превишаване на стандартните за вредни емисии след въвеждането на стандарта Евро-7.

Последният нов автомобил на марката с конвенционален двигател ще се появи през 2025 г. Той ще се произвежда до 2033 г., когато Audi ще прекрати продажбите на модели с ДВГ. Възможно е обаче да бъде направено изключение за Китай, тъй като това е огромен пазар и германците не смятат да се откажат от него.

Очакванията са, че съвсем скоро дизеловите мотори на марката ще бъдат последвания и от някои бензинови. Атмосферният 5,2-литров V10, поставян на R8 да има следващо поколение. Същото се отнася и за легендарния 2,5-литров редови турбодвигател с 5 цилиндъра, поставян на RS3, RS Q3 и TT RS.

Снимка: Audi

0 от 500