IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Германците купуват все по-малко бензин и дизел

Електромобилите и зареждащи се хибриди записват огромен ръст

През 2021 г. броят на регистрираните нови леки автомобили в Германия е намалял значително. Според Федералната агенция за автомобилен транспорт (KBA) в страната са продадени 2,62 млн превозни средства и това е с 10,1% по-малко отколкото през 2020 г., която, както признават експертите, беше „доста трудна“ за индустрията.


Германия


„Вместо очакваното възстановяване от кризата с коронавируса, имаме продължаващ спад в продажбите. В сравнение с предкризисната 2019 г., когато германците закупиха 3,6 млн нови коли, сега имаме цял милион по-малко нови регистрации“, обяснява Райнхард Зирпел, президент на Международната асоциация на автомобилните производители (VDIK).

Причината е добре позната – проблеми с доставката на електронни компоненти. Така се е стигнало да ситуация, при която клиентите са имали желание да купят повече автомобили, но производителите са успели да отговорят само частично на търсенето.

Според статистиката, 36,1% от новите автомобили, продадени в Германия през 2021 г., са SUV и кросоувъри. Дялът на дълго доминиращия компактен клас възлиза на 17,5%, докато този на малките автомобили е 14,3%.

Германия

С цели 10% спрямо 2020 г. спада дялът на бензиновите модели, който вече е 37,1%. По-малко са продажбите и на дизелите – 28,1%. Съответно, увеличава се търсенето на автомобили с алтернативно задвижване. 13,6% от продадените нови коли са електрически, като това е ръст с 85%. Plug-in хибридите също записват ръст – 62,3%, като техният пазарен дял е 12,4%.

Най-голям ръст сред германските автомобилни компании показват марките Smart и Opel. През миналата година те са продали коли с 49,7% и с 10,7% повече от година по-рано. При Porsche увеличението е 9,9%, докато всички останалите местни производители записват спад. При Ford (европейското подразделение на марката е в Германия) той е 35%, при Mercedes-Benz -25,7%, а при Volkswagen – 6,8%.


Германия


От чуждестранните брандове, представени на германския пазар, трябва да се отбележат постиженията на Polestar (ръст от 153,2%) и Tesla (+137,9%), но тези две компании започнаха дейността си в страната именно през 2021 г. Що се отнася до „по-старите“ производители, Suzuki (+ 22,1%) има най-добър показател, следван от Skoda (+ 5,7%), Seat и Hyundai (и двете + 4,1%), Renault (+4 %) и Fiat (+ 3,2%) ). Най-лошият резултат е на Jaguar (-39%).


0 от 500
  • #25
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Антизелен прагматик ( преди 2 години )
    Причината да се купуват повече електрички е че правителствата субсидират покупката. Без субсидиите цената им би била доста висока. Зелената сделка е пълен провал за ЕС и има потенциала да ни върне в каменната ера и бе създадена за да се задоволят желанията на зелената мафия и китайското лоби
  • #24
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    страдащите от синдрома на дънинг- крюгер на себе си ли се присмивате?
  • #23
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Практиката показва, че когато някой си въобразява, че е по-умен от останалите, обикновено е точно обратното!! Даже си има и медицински термин!
  • #22
    3 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    хем сте прооости, хем сте нагли, хем сте смотани, вече има над 3 000 гигавата мощности от вецове, соларни панели и вятърни перки ......
  • #21
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    А бе що говориш глу пости атомните реактори са по1500мв най мощните 3 000 гигавата ток от пееки я виж една перка с въртене какво произвежда еле па панел
  • #20
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Индийските чаавета ли хвалиш? Или си признаваш, че си на един акъл като тях? Не ме интересува какво ще правят там или в африка. Ако имаха малко акъл, щяха да инвестират в слънце и вятърните, защото имат природни дадености. Ако ли не, да се тровят. Аз няма да плача как се добиват минерали в Африка или Индия. Не е като да няма репортажи по темата. Иначе е готино, че си признаваш че си фашага.
  • #19
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 2 години )
    справил си се успешно ;) - да ти го кажа и така, ако за европееца потреблението на електроенергия е около 1.5 мв за един индиец той е 1 мв - т.е. индиеца забогатявайки ще гони потреблението на европееца - ще имаш увеличение от 0.5 на калпак и по-важно понеже са вече милиард и половина ще го имаш х3 спрямо европейското - а в Африка са още на 0.1-0.2 но и те искат. Знам, че сте зелени фашаги и искате само за вас, но няма да стане и потреблението ще избухне за сметка на фосилите. ГРЕДА! :D
  • #18
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    шминтири, няма как да го кажа без да има автоцензура - пишеш МАЛОУУУМИЯЯЯЯЯЯЯЯ
  • #17
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    само миналата година бяха инсталирани 300 гигавата възобновяеми и вече тоталът им е над 3 000 гигавата, а вие говорите само нелепици
  • #16
    7 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Много ясно. Бъдещето е на ток. Само бедните държави ще се забавят с прехода към чисто предвиждане.