Японският автомобилен производител Toyota Motor изпревари General Motors по продажби в САЩ и за първи път от 1931 г. концернът от Детройт не е начело в тази класация. За миналата година Toyota е продала 2,332 млн. нови автомобила, докато резултатът на GM е 2,218 млн., съобщава агенция Reuters.
Продажбите на GM в САЩ са намалели с 13% за 2021 г., докато Toyota отчита ръст от 10%. За последно американският концерн е имал по-слаб резултат през 2010 г. - 2,202 млн. През 2020 г. GM завърши на първо място с 2,55 млн., докато Toyota и Ford отчетоха съответно 2,11 млн. и 2,04 млн.
Резултатът за 2021 г. се дължи донякъде и на кризата с недостига на полупроводници, която засегна световната автомобилна индустрия. Това принуди големите производители да се съсредоточат върху най-печелившите си модели, което се отрази на резултатите им на пазара.
GM е най-големият продавач на превозни средства в САЩ от 1931 г., когато задминава Ford, припомня Automotive News. В Toyota обаче приеха успеха си, без да вдигат шум, като обявиха, че за японския производител никога не е било приоритет да бъде номер 1.
„За нас нас това постижение не е толкова важно и нямаме намерение да го използваме за каквато и да реклама. Благодарни сме на лоялните ни клиенти, които си остават най-важния приоритет за нас“, коментира старшият вицепрезидент Джак Холис.
Анализаторите признават, че Toyota се справя с недостига на чипове по-добре от другите автомобилни производители. На свой ред, от GM обявиха, че са имали много силна година в САЩ при продажбите на пълноразмерни SUV и големи пикапи, като са се фокусирали върху рентабилността. В концерна са уверени, че след нормализиране на доставките на електронни компоненти ще си върнат и първото място по продажби в Щатите.
Снимка: Toyota