IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota и Lexus шокираха с 15 електромобила наведнъж

Японските компании подготвят мощна инвазия на пазара до 2030 г.

След като в последно време свикнахме Toyota да стои встрани от надпреварата за електрификация, в която участват почти всички автомобилни производители, сега японската компания изненадващо представи цели 15 концепции за модели на ток. Те бяха разкрити лично от президента на Toyota – Акио Тойода, като част от тях ще се появят под луксозната марка Lexus.


Toyota


Планът на двете японски компании предвижда пускането на общо 30 модела на ток до 2030 г., като гамата включва нови и SUV, лекотоварни превозни средства, офроудъри и суперавтомобил, вдъхновен от Lexus LFA. Целта пред двете марки е да продадат общо 3,5 млн коли на ток до края на десетилетието. Това е близо повече от предишния план, които предвиждаше 2 млн продажби.

„Трябва да намалим вредните емисии възможно най-скоро, но това да стане със създаването на превозни средства, които работят с „чиста“ енергия. Именно създаването на източници на такава енергия за нашите електромобили е и един от най-важните фактори в нашата стратегия. А крайната цел е до 2035 г. Toyota и Lexus да постигнат пълен въглероден неутралитет“, категоричен беше Тойода.


Toyota


Шефът на Toyota първо показа концепции за електромобилите с емблема bZ, които ще последват новия SUV на марката – bZ4X, на пазара в близко бъдеще. Това са компактен SUV, градски SUV, вдъхновен от Aygo X и проектиран за Япония и Европа, пълноразмерен SUV, както и седан със средни размери. Всички тези модели ще бъдат масови и на „разумни цени“.

Те обаче няма да се единствените в гамата на двете японски марки, като ще бъдат последвани от още 11 модела, които подчертават разнообразите в планираните електромобили на Toyota и Lexus. Наред с малките лекотоварни коли на ток ще има още пълноразмерни офроудъри, пикап и дори две суперколи. Някои от тях ще бъдат с уникален дизайн, а други ще се базират на съществуващи вече модели, включително Toyota Hilux и Lexus NX.


Lexus


За основа на част от новите коли на ток ще се използва платформа e-TNGA EV, разработена със Subaru. Подробности за моделите засега не се съобщават, но Тойода разкри, че Lexus ще пусне електромобили във всички сегменти до 2030 г., като дотогава луксозната марка ще премине изцяло на електрическо задвижване в Европа, Северна Америка и Китай.

Първият електромобил на Lexus ще бъде кросоувърът RZ, който ще дебютира през 2022 г. и ще представлява луксозна версия на Toyota bZ4X и Subaru Solterra. След това луксозният бранд ще представи пълноразмерен SUV в стила на RX, седан с размерите на IS и суперкола, която ще се отличава с впечатляваща производителност.


0 от 500
  • #10
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Аз карам само тойоти от 20 години, но недалновидността им е абсурдна. И точно заради Тесла всички ще трябва да правят електрички независимо дали искат, дали могат и дали ще бъдат на печалба. Плюенете, хейта и шортването на Тесла официално свършиха, когато ги приеха в S&P 500 Index. Заводът им в Китай вече е на ниво 600 000 коли годишно. Естествено, повечето от вас не знаят, че от концепция до масово производство има цяла вечност.
  • #9
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 3 години )
    Празноглавите Мъскофилчета - въпрос с повишена за вас трудност:Кой измежду следните преоизводители сам произвежда батериите за автомобилите си?1. Тесла, 2. Фолксваген, 3. ТойотаВерният отговор ще ви покаже и кой от тях е най-технологичния.
  • #8
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Проверявайте си стат ( преди 3 години )
    В официалното представяне Тойода каза 3,5 милиона коли на година до 2030, а не общо толкова дотогава. Имате индруги грешки, но тази е фрапантна и въвежда в заблуждение читателя.
  • #7
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Пешо, поне се научи да броиш, че много се излагаш! Хайде брой да видим колко са новите електрички на Тойота! Брой хубаво на снимката колко са, а ако не можеш си намери някое 6-годишно дете да ти ги преброи!
  • #6
    5 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Некви ги бяха обявили за врагове на екологията, сега кой ще обвиняват.
  • #5
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Ъъъъм ( преди 3 години )
    Аз ли не съм в ред вече или Петърчо не може да брои и чашата този път преля?
  • #4
    17 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    значи сащ, както и епъл, както и тесла, както и спейс екс вече фалираха????? оооо, хубаво е че има такива разбирачи да ни светнете
  • #3
    14 rate up comment 18 rate down comment
    Leberknoedl ( преди 3 години )
    Кои бяха Тесла? А, онази пирамида на Илонката която без азиатски батерии е чисто и просто един Fool Self Driving ли? Аа, сетих се - те май имаха претенциите да бъдат най-голямата компания за роботи, само дето единствения им робот е преоблечен човек - ха-ха-ха.
  • #2
    17 rate up comment 9 rate down comment
    про рацер ( преди 3 години )
    Аз лично японците, особено тойота не ги мисля. Корейците също. Тесла днес са така, утре не се знае знае ли се. Но са перспективни. Китайците скоро ще доминират. Виж европейците и най-вече германците ми се виждат доста губещи в цялата работа. Айде германците може и да устискат някак, но всички останали няма да издържат. Американците не ги броя много за живи, но пък те си имат технологични гиганти. Скоро колите отново ще ги чакаме, като по соца.
  • #1
    25 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Супер. Сега германците са в шок, че ще продължат да изостават.