IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota се оказа враг №3 на борбата с климатичните промени

Японската компания се опитвала да саботира преминаването към електромобили

Японският производител Toyota се опитва да влияе на политици и е на трето место сред компаниите, които пречат на борбата с климатичните промени. Преди нея са само петролните концерни ExxonMobil и Chevron, се твърди в доклада на организацията InfluenceMap, цитиран от Carscoops.


Toyota


В изследването се посочват и други автомобилни производители, които пречат да взимане на решения, способни да повлияят на климата на планетата. Сред „лошите“ BMW е на 18-о място, Daimler на 24-о, а Hyundai – на 25-о.

„Това, което виждаме, са не само опити за нарушаване на правилата, но и сложни техники, с които правителствата на отделни държави се насочват по опасни пътища“, категоричен е изпълнителният директор на InfluenceMap - Ед Колинс.

Според доклад на The New York Times, японският автомобилен производител води кампания при закрити врати с лидерите на Конгреса на САЩ, за да се противопостави на плановете на администрацията на президента Байдън да ускори електрификацията на автомобилите.

Съобщава се още, че през 2020 година именно Toyota е направила най-много дарения за републиканската кампания в САЩ. Много от политиците, които е подкрепила японската компания, публично поставят под въпрос научната обосновка за изменението на климата.

Впрочем, президентът на Toyota – Акио Тойода, съвсем наскоро обяви, че ако Япония премине към изцяло електрически автомобили, електричеството просто ще изчезне. В същото време създаването на инфраструктурата, необходима за електрическия транспорт, ще струва на страната 135-358 милиарда долара. Затова Тойода предлага да се разработят хибридни и водородни технологии, които няма да доведат до толкова сериозни проблеми.

0 от 500
  • #22
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Leberknoedl ( преди 2 години )
    Сляпа фенщина е да възхваляваш Тесла - нещо което си виждал в интернет и повтаряш чужди инфлуенсърски мнения за него. Аз карам Тойота от 15 години и като гледам ще продължавам още дълго.
  • #21
    9 rate up comment 3 rate down comment
    про рацер ( преди 2 години )
    Без да съм фен или собственик на Тойота само ще ви кажа, че са най-скъпата автомобилна компания, имат R&D и в ел. задвижване освен водорода и хибридите и по между другото строят град на бъдещето. Аа да правеха и роботи май. Мизерни и нискотехнологични ми се струват някои други компании от Европа и Щатите. Японците в това отношение ми се струват от малкото с останал здрав разум.
  • #20
    3 rate up comment 8 rate down comment
    GRIDSERVE UK ( преди 2 години )
    0 г пушек, 0 ремонти, 0 лв на км, 100% чист ток, 100% удоволствие. Бай-бай Тойота!
  • #19
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Leberknoedl ( преди 2 години )
    Хех, Тойота показаха BZ4X с по-добра ефективност от Модел Y и ID.4 и плюнките веднага заваляха. Големи злодеи тия Тойота, ей, а пък за Exxon да не говорим - те само изобретиха литиево-йонните батерии, абсолютни изверги ви казвам.
  • #18
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    лудост е водород за леки коли, за кораби и самолети може
  • #17
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Как да направят мрежа от станции, като дори те не вярват в успеха на водорода? Тойота просто усвоява държавни грантовe, нищо повече...
  • #16
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Тойота са направили едно нищо с 10 зарядни станции на водород в Европа и 5 в Япония, няма как Мирай да е бъдещето, освен това водорода е доста скъп и да караш един дизелов автомобил излиза по-евтино от Мирай. На всичкото отгоре Мирай е тромав а ел.колите са много по-бързи има вече доста зарядни а и всеки може от контакта в къщи да си зареди електромобила а Мирай не се сещам в България и една зарядна станция на водород, откъдето да заредиш, Това ако е бъдещето трбва да си с IQ 10
  • #15
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До 21 ( преди 2 години )
    Батерията на Мирай е с капацитета 1.2 квтч - тоест аналогична на батерията на Приус и дори не е Li-ion / при първото поколение /. Иначе за водорода си прав + че производството му хаби двойно повече електроенергия отколкото ако същата енергия се ползва директно в електромобил.
  • #14
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Илия ( преди 2 години )
    Само да кажа Тойота "Мирай" Повече немога, който иска да чете.
  • #13
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    разбирачите пак са сцепили мрака, за парниковия ефект се учи в 6-и клас, ама дори дотам не сте сколасали, жалка работа