IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Toyota се оказа враг №3 на борбата с климатичните промени

Японската компания се опитвала да саботира преминаването към електромобили

Японският производител Toyota се опитва да влияе на политици и е на трето место сред компаниите, които пречат на борбата с климатичните промени. Преди нея са само петролните концерни ExxonMobil и Chevron, се твърди в доклада на организацията InfluenceMap, цитиран от Carscoops.


Toyota


В изследването се посочват и други автомобилни производители, които пречат да взимане на решения, способни да повлияят на климата на планетата. Сред „лошите“ BMW е на 18-о място, Daimler на 24-о, а Hyundai – на 25-о.

„Това, което виждаме, са не само опити за нарушаване на правилата, но и сложни техники, с които правителствата на отделни държави се насочват по опасни пътища“, категоричен е изпълнителният директор на InfluenceMap - Ед Колинс.

Според доклад на The New York Times, японският автомобилен производител води кампания при закрити врати с лидерите на Конгреса на САЩ, за да се противопостави на плановете на администрацията на президента Байдън да ускори електрификацията на автомобилите.

Съобщава се още, че през 2020 година именно Toyota е направила най-много дарения за републиканската кампания в САЩ. Много от политиците, които е подкрепила японската компания, публично поставят под въпрос научната обосновка за изменението на климата.

Впрочем, президентът на Toyota – Акио Тойода, съвсем наскоро обяви, че ако Япония премине към изцяло електрически автомобили, електричеството просто ще изчезне. В същото време създаването на инфраструктурата, необходима за електрическия транспорт, ще струва на страната 135-358 милиарда долара. Затова Тойода предлага да се разработят хибридни и водородни технологии, които няма да доведат до толкова сериозни проблеми.

0 от 500
  • #42
    2 rate up comment 2 rate down comment
    До долния ( преди 2 месеца )
    Сляпа фенщина казваш? А твоето мнение за BZ4X какво е? Ти такова ли караш от 15 години да даваш мнение от собствен опит или повтаряш нечия опорка, спусната от Toyota? Инфлуенсърите поне показват както положителните така и отрицателните качества на Тесла и може да им се има повече доверие, отколкото на рекламния отдел на Toyota, който дори не крие, че плаща за фалшиви изследвания срещу електромобилите и даже се гордеят с това.
  • #41
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Leberknoedl ( преди 2 месеца )
    Сляпа фенщина е да възхваляваш Тесла - нещо което си виждал в интернет и повтаряш чужди инфлуенсърски мнения за него. Аз карам Тойота от 15 години и като гледам ще продължавам още дълго.
  • #40
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Leberknoedl, успешно се нареждаш до великаните Тинтири и Швабен по глупост и сляпа фенщина.
  • #39
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    #Leberknoedl, тя Toyota от години показва и водородни автомобили, ама няма нищо насреща. Това, че са показали концепт и са обявили някакви цифрички, нищо не значи. Те и от Mercedes бяха обявили едни 800 км пробег, а при изпитанията се оказаха шестстотин и няколко километра.
  • #38
    3 rate up comment 3 rate down comment
    До долния ( преди 2 месеца )
    Вземете я научете тази математика, че прекалено много се излагате. Според тебе Toyota която струва 240 милиарда е по-скъпа от Тесла която струва 1 трилион и 240 милиарда? Я пак, я пак? Tesla струва пет пъти повече от Toyota именно заради твърдоглавието на Toyota. Toyota започнаха с електрическото задвижване много преди съществуването на Тесла и ако бяха продължили, Тесла в момента въобще нямаше да съществува. Съвсем възможно е скоро Toyota да не съществува, ако продължава така.
  • #37
    9 rate up comment 3 rate down comment
    про рацер ( преди 2 месеца )
    Без да съм фен или собственик на Тойота само ще ви кажа, че са най-скъпата автомобилна компания, имат R&D и в ел. задвижване освен водорода и хибридите и по между другото строят град на бъдещето. Аа да правеха и роботи май. Мизерни и нискотехнологични ми се струват някои други компании от Европа и Щатите. Японците в това отношение ми се струват от малкото с останал здрав разум.
  • #36
    3 rate up comment 8 rate down comment
    GRIDSERVE UK ( преди 2 месеца )
    0 г пушек, 0 ремонти, 0 лв на км, 100% чист ток, 100% удоволствие. Бай-бай Тойота!
  • #35
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Leberknoedl ( преди 2 месеца )
    Хех, Тойота показаха BZ4X с по-добра ефективност от Модел Y и ID.4 и плюнките веднага заваляха. Големи злодеи тия Тойота, ей, а пък за Exxon да не говорим - те само изобретиха литиево-йонните батерии, абсолютни изверги ви казвам.
  • #34
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До долния ( преди 2 месеца )
    След време може, когато водорода е зелен, но към момента няма смисъл дори за кораби и самолети.
  • #33
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    лудост е водород за леки коли, за кораби и самолети може