Свикнали сме да виждаме Toyota в челото на повечето автомобилни класации. Същото обаче не важи за концерна Stellantis, който произвежда модели като Chrysler Hellcat и обикновено е на дъното на повечето положителни автомобилни класирания.
Затова е и доста изненадващо, че тези две компании разделят последно място, тоест представят се най-лошо в класация, изготвена от екологичната неправителствена организация „Грийнпийс“. Тя е за автомобилните производители, чиито модели замърсяват най-много и беше обявена по време на срещата на върха COP26 в Глазгоу, посветена на проблемите с климата.
Въз основа на проучване поръчано от „Грийнпийс“ и разглеждащо различните инициативи за намаляване на редните емисии, световните автомобилни марки получават оценки. Максималната е A плюс, а най-лошата – F минус. General Motors, например, е оценен с C минус, Volkswagen – с D, а Renault – с D минус.
Истинската бомба в доклада е класирането на Toyota, която е производител на горивната клетка Mirai Hydrogen, предлага множество различни plug-in хибриди, както и чисто новия електрически bZ4X EV. Японците получават F минус, с колкото е оценен и Chrysler, но при американците това е логично заради модели със споменатия вече двигател Hellcat.
Всички останалите участници, включително Ford, Hyundai-Kia и Honda, получиха оценки F или F плюс. Затова и решението на „Грийнпийс“ да постави Toyota на последно място е повечето от изненадващо (не че ще се отрази по някакъв начин на японската марка).